جانمایی چهار موکب شاخص در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین
کد خبر: 4166970
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

جانمایی چهار موکب شاخص در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین

معاون فرهنگی زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: چهار موکب شاخص در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین جانمایی شده که به ارائه خدمات فرهنگی خواهند پرداخت.

سیدجلیل بامشکی، معاون فرهنگی زیارت و گردشگری شهرداری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدجلیل بامشکی، معاون فرهنگی زیارت و گردشگری شهرداری مشهد، امروز 13 شهریورماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: آغاز برنامه‌های عملیات اجرایی ستاد برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد راهپیمایی جاماندگان اربعین خواهد بود که همزمان با ۱۵ شهریورماه از ساعت ۸ صبح تا 20 شب انجام می‌شود و مسیر پیاده‌روی از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای پررنگ کردن این برنامه و گرفتن رنگ و بوی مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا نیز تمهیداتی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده انجام شده است، ۵۰ ایستگاه صلواتی از سوی امور مساجد و ۶۰ ایستگاه صلواتی از سوی هیئات مذهبی در مسیر پیاده‌روی برپا می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: در مجموع ۱۵۰ غرفه در روز اربعین به ارائه خدمات مختلف فرهنگی، درمانی، پذیرایی و... در مسیر پیاده‌روی زائران از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی می‌پردازند. در غرفه‌های فرهنگی نیز علاوه بر اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای مراسم چهارپایه‌خوانی، تواشیح‌خوانی و... صورت می‌گیرد.

بامشکی تصریح کرد: از مجموع 110 موکب چهار موکب شاخص در مسیرهای میدان 15 خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و مقابل مهدیه جانمایی شده که به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی خواهند پرداخت. در این چهار موکب برگزاری آیین چهارپایه خوانی با حضور مداحان آستان قدس رضوی در راستای احیای سنت چهارپایه خوانی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: برای سهولت شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی روز اربعین نیز ۲ پارکینگ رایگان، یکی در پایانه مسافربری امام رضا(ع) و دیگری در بوستان جهان‌شهر واقع در منطقه 8 تدارک دیده شده است. همچنین از مسیر پارکینگ‌های تدارک دیده شده به‌سمت میدان ۱۵ خرداد نیز اتوبوس رایگان برای جابه‌جایی افراد در نظر گرفته شده است.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته، تمهیدات در خصوص ارائه خدمات رایگان خطوط بی آر تی به‌سمت حرم مطهر رضوی در روز اربعین است، ضمن اینکه اطلاع‌رسانی و فضاسازی با محور اربعین و اعلام برنامه جاماندگان اربعین در سطح شهر صورت گرفته است.

بامشکی اضافه کرد: با توجه به اقدامات اخیر برخی از کشورها و اهانت به ساحت مقدس قرآن نیز برنامه‌ریزی در راستای پررنگ‌سازی قرآن در طول مسیر صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha