برنامه‌ریزی برای شناسایی ورزشکاران قرآنی
کد خبر: 4178190
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
سینا کلهر خبر داد:

برنامه‌ریزی برای شناسایی ورزشکاران قرآنی

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره قرآنی و محافل انس با قرآن از سوی این وزارتخانه با حضور ورزشکاران خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی جامعه ورزشی کشور و حضور در مسابقات قرآن برپا می‌شود.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان

طی سال‌های گذشته و به ویژه در زمان مسئولیت سیدمحمدرضا پولادگر در فدراسیون تکواندو، فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات قرآن کریم لیگ تکواندو برگزار می‌شد. با رفتن پولادگر از این فدراسیون، مسابقات نیز تعطیل شده و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای برگزاری آن وجود ندارد. 

در حاشیه جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم که هفته گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت‌وگوی کوتاهی با معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزیر وزرش و جوانان در مورد پیگیری این مسابقات و نیز فعالیت‌های قرآنی وزارت وزرش گفت‌وگویی صورت گرفت که در ادامه آمده است.

سینا کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا و در پاسخ به سوال در مورد فعالیت‌های قرآنی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما برنامه‌هایی را با اولویت رده‌های پایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این برنامه‌ها ابتدا به صورت جشنواره‌ای و بعد به صورت مسابقات قرآن پیگیری خواهد شد.

وی افزود:‌ در این برنامه‌ریزی ابتدا با محافل انس با قرآن فعالیت را شروع خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم ورزشکارانی که آمادگی حضور در مسابقات را دارند، شناسایی کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورز‌ش‌های همگانی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که برگزاری این جشنواره و محافل به امسال می‌رسد یا خیر، گفت:‌ شروع این فعالیت‌ها از امسال خواهد بود، اما بعید می‌دانم بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم. ان‌شا‌ءالله شرایط فراهم شود، سال آینده شاهد اجرای آن باشیم.

کلهر در مورد پیگیری معاونت فرهنگی وزارت ورزش برای برگزاری مسابقات قرآن لیگ تکواندو که سابقه‌ای چندساله دارد نیز گفت: در ابتدای اجرای این برنامه به صورت ویژه روی فدراسیون خاصی تأکید نداریم. چون می‌خواهیم این برنامه عمومی و همگانی باشد، اما در ادامه و پس از پیش رفتن کار بر روی فدراسیون‌هایی همچون فدراسیون تکواندو که سابقه خوبی در این حوزه داشته‌اند، متمرکز خواهیم بود. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha