کمپین تحریم صادرات محصولات کشاورزی اردن به رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4188523
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

کمپین تحریم صادرات محصولات کشاورزی اردن به رژیم صهیونیستی

یک نهاد مردمی در اردن خواستار تحریم صادرات محصولات کشاورزی از این کشور به سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مجمع ملی حمایت از مقاومت و دفاع از وطن در اردن، خواستار برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل وزارت کشاورزی این کشور شد تا با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در  نوار غزه، از صادرات سبزیجات به رژیم اشغالگر اسرائیل جلوگیری و تحریم اعلام شود.

این مجمع در بیانیه‌ای اعلام کرد این مراسم امروز دوشنبه مقابل وزارت کشاورزی برگزار می‌شود.

این در حالی است که گزارش‌هایی مبنی بر وجود مسیر زمینی برای صادرات سبزیجات از اردن به سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: غزه در محاصره و گرسنگی است در حالی که سبزیجات از سرزمین ما به [اسرائیل] صادر می‌شود. صادرات سبزیجات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنید. 

اردن وجود هرگونه مسیر زمینی بین دبی و عربستان سعودی را که از اردن می‌گذرد و برای حمل کالا به رژیم اشغالگر  استفاده می‌شود قاطعانه تکذیب کرده است.

پترا، خبرگزاری رسمی اردن، به نقل از منابعی در وزارتخانه‌های حمل و نقل، صنعت و تجارت اعلام کرد: اخبار منتسب به رسانه‌های اسرائیلی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وجود پل زمینی از طریق بنادر دبی که از عربستان و اردن برای حمل کالا به اسرائیل می‌گذرد، به هیچ وجه صحت ندارد.

این منبع در بیانیه‌ای به خبرگزاری افزود: موضع دولت اردن در خصوص حمایت از فلسطینی‌ها و ایستادن در کنار آنها به هر طریق ممکن روشن است.

منابع رسمی اردنی اعلام کردند که این گونه ادعاها رد می‌شود و این اخبار با هدف ایجاد اخلال در موضع قاطع اردن در مورد تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در جنگ غزه است.

منابع رسانه‌ای اسرائیلی، از جمله وب‌سایت عبری والا، قبلاً از بهره‌برداری از یک پل زمینی از بنادر دبی به عنوان جایگزینی برای کشتی‌های عبوری از دریای سرخ از طریق عربستان سعودی و اردن برای واردات و صادرات محصولات غذایی به اسرائیل خبر داده بودند. 

اوایل ماه جاری، روزنامه یدیعوت آحارونوت مدعی شد 500 تن گوجه‌فرنگی طی یک هفته از اردن وارد [اسرائیل] شد تا تحریم‌ سبزیجات ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، جبران شود.

این روزنامه همچنین ادعا کرد آماری را مشاهده کرده که نشان می‌دهد واردات گوجه‌فرنگی از اردن هر هفته افزایش می‌یابد تا کمبود سبزیجات ترکیه و سبزیجاتی که از شهرک‌های نوار غزه وارد می‌شدند جبران شود.

انتهای پیام
captcha