نگاه ویژه ناشران خارجی به متفکران معاصر از علامه طباطبایی تا آوینی
کد خبر: 4202264
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
در نمایشگاه کتاب عمان می‌بینیم

نگاه ویژه ناشران خارجی به متفکران معاصر از علامه طباطبایی تا آوینی

تصویر سیدمرتضی آوینی روی سه عنوان کتاب‌ و شهید سلیمانی بر جلد «انه من سلیمان» بر پیش‌خوان غرفه «دار الموده» ناشر لبنانی به چشم می‌خورد. در عین حال کتاب‌های علی شریعتی، شهید مطهری، علامه طباطبایی و برخی دیگر از متفکران شناخته‌شده ایرانی از سوی این ناشر لبنانی، ترجمه و راهی نمایشگاه کتاب مسقط شده‌ است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اثرگذارترین کشورهای منطقه همیشه مورد توجه پژوهشگران و تحلیلگران حوزه سیاست دیگر کشورها بوده و سالانه تعداد بسیاری از این پژوهش‌ها در سطح جهان به زیور طبع آراسته می‌شوند. نمایشگاه‌های کتاب در دیگر کشورها بهترین فرصت برای شناختن این دست از پژوهش‌هاست.

«المرکز العربی للابحاث و دراسه السیاسیه» ناشر قطری است که با ۶ عنوان کتاب در حوزه سیاست خارجی ایران، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط حضور دارد. «مناقشات هسته‌ای ایران»، «فاصله‌گذاری استراتژیک ایران با آمریکا»، «جریان‌های سیاسی در ایران»، «زیدیه در ایران»، «روابط دولت‌های حاشیه خلیج فارس با ایران» و «اضمحلال حکومت ساسانی» برخی از این عناوینی است که این ناشر قطری به آن‌ها پرداخته است.

«الدار العربی للموسوعات» کتابی با عنوان «بلاد فارس فی العهد القاجاری» را به چاپ رسانده که به تاریخ ایران در دوره قاجاریه می‌پردازد.

انتشارات عراقی «مکتبه العتبه العباسیه المقدسه» نیز با سه عنوان کتاب تاریخی درباره ایران در دوره آق قوینلوها، تحولات ایران در دوره حمله افغانی‌ها و همچنین کتاب دیگری درباره محمدرضا شاه پهلوی و نفت، به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط آمده است.

تصویر سیدمرتضی آوینی روی سه عنوان از کتاب‌های ترجمه‌شده از او و سردار شهید سلیمانی بر جلد «انه من سلیمان» بر پیش‌خوان غرفه «دار الموده» ناشر لبنانی به چشم می‌خورد. درحالی که چندین عنوان از کتاب‌های علی شریعتی، شهید مرتضی مطهری، علامه طباطبایی، میرزا مهدی اصفهانی (بنیانگذار مکتب معارف خراسان که بعدها شاگردانش راه او را ذیل عنوان مکتب تفکیک ادامه دادند) و برخی دیگر از نویسندگان و چهره‌های شناخته‌شده ایرانی توسط «مرکز الحضاه لتنمیه الفکر الاسلامی» دیگر ناشر لبنانی، ترجمه شده و راهی نمایشگاه کتاب مسقط شده‌اند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از روز چهارشنبه، دوم اسفند آغاز به کار کرد و تا دوازدهم اسفند ادامه دارد.

 

انتهای پیام
captcha