تخصص و تعهد؛ دو بال خدمت به مردم
کد خبر: 4202561
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
نماینده مردم اراک در خانه ملت مطرح کرد:

تخصص و تعهد؛ دو بال خدمت به مردم

علی‌اکبر کریمی معتقد است: نمایندگان مجلس باید از سلامت اخلاقی، دینی و پرهیز از منفعت‌طلبی برخوردار باشند تا بتوانند در کنار داشتن تخصص کاری در عرصه خدمت اثرگذار باشند.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس

علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح حضور حداکثری و اهمیت شرکت مردم پای صندق رأی، گفت: آحاد مختلف مردم در 45 سال گذشته ثابت کردند که همواره پای نظام و آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستادند و هیچ عامل و دلیلی باعث نمی‌شود از حمایت نظام دست بردارند.

وی ادامه داد: مردم با حضور خود در  تمام مقاطع زمانی و برهه‌های مختلف زمانی در صحنه حضور داشته و حماسه‌ای دیگر آفریدند. انتخابات حق قانونی است که قانون اساسی برای اثرگذاری آحاد مردم با رأی برابر پیش‌بینی کرده است و واجدان شرایط باید از این حق استفاده کنند.

کریمی آحاد مردم در اقصی‌نقاط کشور را اثرگذار در جامعه دانست و بیان کرد: آنان برای شکل دادن به نظام حکمرانی که مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین قوه بین قوای سه گانه در رأس امور است، پای صندوق آرا حاضر می‌شوند؛ از این رو شرکت در انتخابات از اهمیت بسیار برخوردار است.

منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن در طول 45 سال از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ایران اسلامی کوتاهی نکرده است، اما هربار که توطئه‌ای ایجاد کرد با سد محکم مردم رو به رو شد و توطئه خاموش شد. امروز که دشمنان مقبولیت جمهوری اسلامی را هدف گرفتند شرکت در انتخابات اهمیت بیشتری دارد.

کریمی آحاد جامعه را به شرکت در انتخابات جمعه، 11 اسفند دعوت کرد و افزود: عدم حضور پای صندوق رأی چهره نظام در عرصه بین‌المللی را غیرمردمی جلوه می‌دهد. مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی خود در ابتدای سال بر ضرورت اهمیت دادن به انتخابات و حضور پرشور تاکید فرمودند.

وی با اشاره به اینکه رسالت امروز ما برای شرکت در انتخابات بیش از گذشته است و نباید به راحتی از این حق بگذریم، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی، اسلامی، دینی و انقلابی است و استفاده از حق قانونی برای تعیین سرنوشت ضرورت دارد. شایسته است اقشار مختلف مردم در صحنه حضور داشته باشند و با انتخابی آگاهانه شایسته‌ترین افراد را انتخاب و به مجلس بفرستند.

کریمی به تشریح ویژگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دور جدید پرداخت و اضافه کرد: نماینده جمهوری اسلامی باید تلفیقی از شرایط کلی حوزه تخصص و تعهد باشند. نمایندگان باید از نظر تخصص، سوابق شغلی و تحصیلی از میانگین قابل قبولی برخوردار باشند تا بتواند در مجلس اثرگذار بوده و مشارکت فعال و موثر داشته باشد. از طرف دیگر از لحاظ تعهد انقلابی صلاحیت‌های عمومی همچون اخلاقی، دینی، پرهیز از منفعت‌طلبی و اشرافی‌گری را نیز دارا باشد تا سلامت اخلاقی در کنار تخصص دوبال مهم برای پرواز در عرصه خدمت باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha