جمعه به‌ یاد ماندنی
کد خبر: 4202994
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
یادداشت

جمعه به‌ یاد ماندنی

جمعه، 11 اسفند سال 1402 همه آمدند و حماسه‌ای دیگر در کارنامه پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت و برای همیشه ماندگار کردند. این روز به جمعه‌ای ماندگار و به یاد ماندنی تبدیل شد و قطعاً از خاطر مردم و حتی دشمنان این مرز و بوم که معادلاتی را برحسب افکار پوچ خود ساخته بودند، پاک نخواهد شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی

از ابتدای سال منتظر جمعه، 11 اسفند بودیم و از همان روزهای ابتدای سال اهمیت این رویداد مهم و حضور حداکثری در انتخابات به همه مردم گوشزد شد. مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی‌ها و دیدارهای مختلف با اقشار مردم در این باره صحبت فرموده و شاخصه‌های نماینده برتر را جهت انتخابی اصلح‌تر برشمردند. از سوی دیگر دشمن آرام ننشست و با ترفندها و دسیسه‌های مختلف مردم را از مشارکت نهی کرد، اما وقتی به لحظه موعود رسیدیم روی دیگر سکه به دشمنان نمایان شد. آنان که امید بر عدم مشارکت داشتند، با حضور حداکثری مواجه شده و مواضع خود را با سخنانی همچون فیلم‌ها و تصاویر برای سال‌های قبل است تغییر دادند.

روزها از پی هم می‌آیند و می‌روند، اما برخی روزها جلوه و معنایی دیگر برای ما دارند تا برای همیشه جاودان بمانند. علاوه بر مناسبت‌های دینی همچون لیالی‌قدر، تاسوعا، عاشورا و...، مناسبت‌های ملی داریم که حضور در این رویدادها نشان از عِرق ملی و میهنی ما دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) رأی‌گیری برای جمهوری اسلامی برگزار شد و بیش از 98 درصد مردم به نظام رأی «آری» دادند و با تمام قوا به رأی خود پایبند بوده و هستند.

دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح جمعه، 11 اسفند در تمام مناطق شهری و روستایی ایران آغاز شد. شور و هیجان مردم برای شرکت در انتخابات به‌گونه‌ای بود که گویا بار اولشان است پای صندوق حاضر می‌شوند. آنان قبل از آغاز رأی‌گیری در شعب حاضر بودند تا جزو اولین نفراتی باشند که ادای دین می‌کنند.

جمعه همه آمدند و حماسه‌ای دیگر در کارنامه پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت و برای همیشه ماندگار کردند. جمعه، 11 اسفند سال 1402 به جمعه‌ای ماندگار و به یاد ماندنی تبدیل شد و قطعاً این روز حماسی از خاطر مردم غیور و حتی دشمنان این مرز و بوم که معادلاتی را برحسب افکار پوچ خود ساخته بودند، پاک نخواهد شد. ما آمدیم و ماندگار شدیم. این روز فقط متعلق به واجدان شرایط نیست و در کنار آن شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانانی بودیم که پای صندوق رأی حاضر شده بودند و ترکیبی قوی از نسل فعلی و آینده را رقم زدند.

مادران انتخابات را به صحنه آموزش حماسه تبدیل کردند  

روز انتخابات، روز ملی و میهنی است و تمام مردم با هر نوع گرایش فکری، سن، سلیقه و... شرکت داشتند. مادران و پدران دست در دست کودکان آمدند تا خلق حماسه‌های آینده را به فرزندان خود آموزش دهند. آنان می‌دانند که چند صباحی دیگر همین کودکان و نوجوانان باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند؛ از این رو کلاس حماسه را آموزش دادند تا درسی باشد فراموش‌ناشدنی.  

حضور کودکان پای صندوق رای

در برخی شهرها نیز شاهد حضور عروس و دامادهایی بودیم که در آغاز اولین روز زندگی مشترکشان، تکلیف سیاسی را فراموش نکرده و یا قبل از شروع جشن ازدواج پای صندوق آمدند یا پایان جشن در این رویداد ملی شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.

ایران اسلامی این روزها مهمانی به سپیدی برف داشت که تمام کشور را سفیدپوش کرده بود. سردی و برودت هوا در یک هفته گذشته ذهن‌ها را به سمت کاهش مشارکت سوق می‌داد، اما مردم سختی و سردی زمستان را پشت سر گذاشته و با هر سختی که بود خود را به شعب اخذ رأی رسانده و دین خود را به نظام ادا کردند. مردم آمدند و بنا به سخن مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، حضور و مشارکت مردم فراتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بود و این امر قوت قلبی برای زمامداران امور و نمایندگان مجلس است.

شرکت مردم در انتخابات مجلس

مردم آمدند و ادای وظیفه کردند، حال نوبتی هم باشد، نوبت نمایندگانی است که از سوی همین مردم به مجلس پا می‌گذارند. مجلس شورای اسلامی را خانه ملت نام نهادند تا نمایندگان فراموش نکنند به واسطه تک‌تک آرا از سوی مردم کرسی نمایندگی را به دست آوردند، از این‌رو شایسته است به پاس قدردانی از آنان همچون این روزها که با لبخند به روستاها، ورزشگاه‌ها و... سر می‌زدند با رویی گشاده پذیرایشان باشند.

نمایندگان مجلس دوازدهم، نماینده بیش از 80 میلیون نفر هستند و باید تا جاییکه امکان دارد درصدد رفع مشکلاتشان برآیند. امید است با انتخاب‌های اصلحی که صورت گرفته است مجلسی برای ایرانی قوی داشته باشیم و با همدلی بتوان برای ساخت هرچه بهتر کشور گام‌های مؤثرتری برداشت.

مریم روشن، سردبیر ایکنای مرکزی

انتهای پیام
captcha