افزایش 365 درصدی اسلام‌هراسی در انگلستان
کد خبر: 4203566
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

افزایش 365 درصدی اسلام‌هراسی در انگلستان

از زمان آغاز جنگ غزه، حوادث اسلام‌هراسی در انگلستان 365 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مسلمانان انگلستان می‌گویند که می‌ترسند شب‌ها خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا آمارهای جدید نشان می‌دهد که تعداد حوادث اسلام‌هراسی از زمان آغاز جنگ غزه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

واحد واکنش به اسلام‌هراسی در لندن می‌گوید که بسیاری از حوادث شامل هدف قرار دادن مردم به دلیل حمایت آن‌ها از فلسطین بوده است.

تعدادی از مسلمانانی که با روزنامه ایندیپندنت صحبت می‌کردند فاش کردند به دلیل قرار دادن پرچم فلسطین روی پنجره‌های خود، خانه‌هایشان با آجر هدف قرار گرفته است.

یک دانش‌آموز مسلمان نیز در سخنانی اظهار کرد که معلمانش پس از نشان دادن یک نماد فلسطینی در مدرسه از او بازجویی کردند.

بر اساس گزارش واحد واکنش به اسلام‌هراسی IRU از زمان آغاز جنگ غزه گزارش‌های اعلام شده درباره حوادث اسلام‌هراسی 365 درصد افزایش یافته است.

ماجد اقبال، رئیس اجرایی IRU، گفت: از اکتبر 2023، شاهد افزایش مداوم گزارش‌های ارسال شده به این واحد بوده‌ایم. این موضوع اکنون در حال تبدیل شدن به یک روند بلندمدت با تأثیر عمیق بر کسانی است که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

وی از مطبوعات و سیاستمداران خواست که برای جلوگیری از دامن زدن به اسلام‌هراسی و به خطر انداختن مسلمانان انگلستان، فعالیت‌های مشروع فلسطین را به شکل نادرستی جلوه ندهند.

این ارقام درحالی اعلام شده است که در روزهای اخیر تشکل موسوم به Tell Mama، به عنوان نهادی که حوادث نفرت ضد مسلمانان را ثبت می‌کند، اعلام کرده بود بین 7 اکتبر تا 7 فوریه، 2010 مورد حادثه مربوط نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان را ثبت کرده که بیش از سه برابر 600 مورد گزارش شده در همان بازه زمانی در سال گذشته بوده است.

آمار و ارقام ثبت شده از سوی این دو مرکز درحالی منتشر شده است که در یک هفته گذشته اظهارات لی اندرسون، نماینده محافظه‌کار، علیه مسلمانان باعث شد تا حزب محافظه‌کار عضویت او در این حزب را تعلیق کند.

خانم اندرسون اظهاراتی را درباره صادق خان، شهردار لندن مطرح کرده که به عنوان سخنانی مبتنی بر اسلام‌هراسی به شکلی گسترده محکوم شد.

انتهای پیام
captcha