از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
کد خبر: 4205853
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
مروری بر تحولات فلسطین

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته به شهادت رسیدند و آمار شهدا به بیش از 31 هزار و 550 نفر افزایش یافت. این درحالی است که مخالفان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ضمن اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو خواستار آتش بس و مبادله اسرا شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز شنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که ۶۳ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند و شمار شهدای غزه از آغاز جنایات صهیونیست‌ها از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۱ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

براساس اعلام این وزارتخانه، ارتش رژیم صهیونیستی در ۷ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۶۳ فلسطینی را شهید و ۱۱۲ نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین راستا، آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز شنبه با ابراز نگرانی از اوضاع فاجعه بار انسانی در نوار غزه اعلام کرد که از هر سه کودک زیر دو سال فلسطینی، یک کودک دچار سوء تغذیه شده است.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۹:۴۰ امروز شنبه شانزدهم مارس ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در تله الکرنتینا را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۶ عملیات می‌رسد.

همچنین رسانه‌های عبری‌زبان از پیداکردن لاشه یک پهباد در کوه‌های «سیرین» در بالادست دره اردن خبر دادند و اعلام کردند که به نظر می‌رسد این پهباد متعلق به حزب‌الله لبنان است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «کفرکلا» و اطراف شهرک‌های «مروحین» و «میس الجبل» در جنوب لبنان خبر داد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و بخش‌هایی از خاک این کشور باز هم مورد تعرض قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «کفرکلا» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرنگار المنار نیز اعلام کرد که یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک صهیونیستی «المطله» به صورت مستقیم منطقه «هورا» در حدفاصل «دیر میماس» و «کفرکلا» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است. همچنین یکی از گلوله‌های این تانک به ورودی شرقی شهرک «العدیسه» در جنوب لبنان اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که بر اثر حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیست به شهرک «الجبین» واقع در جنوب لبنان، محله‌های مسکونی این شهرک آسیب‌های فراوانی دیده است.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

انتقاد سناتور دموکرات از بی‌اعتنایی نتانیاهو به بایدن

سناتور دموکرات ایالت مریلند آمریکا از رویکرد منفعل کاخ سفید در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

کریس وان هولن، نماینده دموکرات ایالت مریلند در سنای آمریکا روز شنبه اعلام کرد که بی اعتنایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را عاجز و ناتوان نشان می‌دهد.

نماینده دموکرات ایالت مریلند تأکید کرد که دولت بایدن باید روش‌ها و ابزارهای دیگری را به شکلی مؤثر برای عملی کردن هشدارهای خود به رژیم صهیونیستی به کار بگیرد.

وان هولن پیشتر هم گفته بود: راست‌گرایان افراطی، رهبری کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را به عهده گرفته‌اند و این برای ما و فلسطینی‌ها اتفاق بدی است. این سناتور آمریکایی افزود: ما شاهد هستیم که نتانیاهو، بایدن را نادیده می‌گیرد و به سخنان افراطی‌ترین اعضای کابینه‌اش گوش می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا که دولت وی حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت غزه است، پیشتر به نتانیاهو هشدار داده بود با اقدامات خود به این رژیم آسیب می‌زند. بایدن پیشتر گفته بود هیچ خط قرمزی در حمایت از رژیم اشغالگر ندارد و کمک‌های تسلیحاتی به تل‌آویو متوقف نخواهد شد.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

درخواست مصر برای رفع محدودیت‌های گذرگاه‌های زمینی غزه

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای خواهان رفع محدودیت‌ها در گذرگاه‌های زمینی نوار غزه شد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: از اسرائیل می‌خواهیم که موانع و محدودیت‌هایی را که برای روند ورود کمک‌ها از گذرگاه‌های زمینی به نوار غزه وضع کرده، رفع کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که در تسهیل رسیدن نخستین کشتی حامل کمک‌ها از طریق گذرگاه دریایی به نوار غزه مشارکت کردند، تشکر می‌کنیم.

همچنین وزارت خارجه مصر بیان کرد: ما تمامی تلاش خود را برای افزایش ورود کمک‌های ضروری به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و فرود کمک‌ها از آسمان به انجام می‌رسانیم.

روز گذشته نیز عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از آمادگی این کشور برای ورود هر مقدار کمک بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح سخن گفت.

السیسی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم بیشترین میزان حجم کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کنیم. ما از استفاده از غذا به عنوان یک سلاح در رویارویی با غیرنظامیان بی‌گناه هشدار می‌دهیم.

رئیس جمهور مصر گفت: ۷۰ درصد از تأسیسات و ساختمان‌های نوار غزه در جریان جنگ ویران شده‌اند. مبالغ و سنوات مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه هولناک است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم که برای دفاع از مردم غزه به ویژه غیرنظامیان بی‌گناه و نجات آنان به آتش‌بس در این باریکه دست پیدا کنیم.

السیسی اعلام کرد: ما نسبت به خطر یورش به شهر رفح هشدار می‌دهیم. باید به آوارگان مستقر در مرکز و جنوب نوار غزه اجازه داده شود که به شمال این باریکه بازگردند.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

احتمال ادامه گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس در غزه

یک منبع آگاه از احتمال ادامه گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه سخن گفته است.

این منبع به رویترز اعلام کرده است: انتظار می‌رود رئیس موساد فردا در دوحه گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را با نخست‌وزیر قطر و مقامات مصری ادامه دهد.

همچنین بر اساس آنچه رویترز منتشر کرده، این نشست پاسخی مستقیم به جدیدترین پیشنهاد حماس برای توافق آتش‌بس است.

گفتنی است، روز گذشته برخی منابع اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پیشنهاد خود برای برقراری آتش‌بس و مبادله اسیران با رژیم صهیونیستی ۳ مرحله که هر کدام ۴۲ روز به طول می‌انجامد، مشخص کرده است.

بر این اساس حماس در برابر آزادی هر نظامی زن صهیونیست زنده که در اسارت مقاومت است، شرط کرده که باید ۵۰ اسیر فلسطینی مشخص‌شده از سوی حماس از جمله ۳۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

همچنین بر اساس شروط مطرح‌شده از سوی حماس همراه با آغاز مرحله دوم توافق و پیش از هرگونه مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس دائم اعلام می‌شود.

از دیگر شروط حماس نیز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از دو خیابان «الرشید» و «صلاح‌الدین» در مرحله نخست، جهت بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود و همچنین عبور کمک‌های ارسالی به نوار غزه از این خیابان‌ها است.

علاوه بر این، پیشنهاد حماس شامل تضمین برای آغاز عملیات بازسازی فراگیر نوار غزه و پایان محاصره این باریکه همزمان با آغاز مرحله سوم توافق است.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو

منابع خبری شنبه شب از برگزاری تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا خبر دادند.

صهیونیست‌ها در شهرهای تل آویو، قدس اشغالی و حیفا دست به تظاهرات ضد حاکمیتی زدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو تجمع کرده و خواستار توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با حماس شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی نیز در اعتراض به عدم توافق بین کابینه این رژیم و حماس برای مبادله اسرا، خیابان ایالون را بستند.

معترضان در قدس اشغالی کاروان خودرویی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محاصره کردند.

تظاهرات‌کنندگان در حیفا نیز خواستار دستیابی فوری به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

از شهادت 63 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

تظاهرات مشترک حامیان فلسطین در انگلیس

هزاران تن از حامیان فلسطین در تداوم اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، به همراه فعالان ضد نژادپرستی و مخالفان اسلام‌هراسی در سه شهر لندن، گلاسکو و کاردیف تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس ابتدا مقابل ساختمان وزارت کشور تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهایی علیه فاشیسم و نژادپرستی تصریح کردند که اجازه نمی‌دهند افراطی‌ها موجب شکاف در جامعه شوند.

آن‌ها شعارنوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود «نه به فاشیسم»، «نه به نژادپرستی» و «نازیسم دیگر تکرار نخواهد شد».

حامیان فلسطین نیز پرچم این کشور را در میان تجمع‌کنندگان به اهتزاز درآورده و شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه سردادند.

آن‌ها که برای بیست‌ودومین هفته متوالی در لندن تظاهرات می‌کردند، تأکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

افراد حاضر در این تجمع، پس از نمایش اعتراضات خود به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند.

گفتنی است که جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و از چهره‌های سرشناس ضد اسرائیلی در این تظاهرات حضور داشت و به همراه سایر شرکت‌کنندگان، شعارنوشته بزرگی را حمل می‌کرد که روی آن نوشته بود: «نه به اسلام‌هراسی»

سخنرانان سپس با ایراد سخنانی مقابل خیابان داونینگ استریت، نخست وزیر و اعضای دولت انگلیس را به دلیل برخورداری از مواضع نژادپرستانه و ضد اسلامی محکوم کردند. آن‌ها همچنین خواستار توقف حمایت لندن از رژیم جنایتکار صهیونیستی شدند.

دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، با چشم‌پوشی از کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین، با برقراری آتش‌بس فوری در غزه مخالف و معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام
captcha