برگزاری دهمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در هامبورگ
کد خبر: 4206002
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

برگزاری دهمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در هامبورگ

دهمین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سطح اروپا با هدف نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن در هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسلامی هامبورگ، دهمین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سطح اروپا به همت دارالقرآن کریم آلمان از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تا دوم اردیبهشت ۱۴۰۳  (۱۹ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴) برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات قرآن هامبورگ با هدف نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هرچه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر برگزار خواهد شد.

این مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی بدون محدودیت سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

از شرایط این مسابقه این است که هر شرکت‌کننده فقط می‌تواند در یک رشته شرکت کنند، همچنین افرادی که در دوره‌های گذشته رتبه اول در یک رشته را کسب کردند، امسال حق شرکت در همان رشته را ندارند.

رشته‌های این دوره از مسابقات شامل قرائت، حفظ قرآن، گروه‌های رشته حفظ و رشته مفاهیم است.

شرایط شرکت در این رشته‌ها این است که کسانی که می‌خواهند در رشته قرائت شرکت کنند باید با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم (نوجوانان سورة الأنبیاء) آشنا باشند. در رشته حفظ نیز در پاسخگویی سریع و تلاوت آیات مطروحه از سوی هیئت داوران به روایت حفص از عاصم توانا باشند.

گروه‌های رشته حفظ شامل ۳۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء ویژه بزرگسالان و جزء ۳۰ و پنج جزء ویژه نوجوانان است. در رشته مفاهیم نیز تفسیر سوره قمر از تفسیر نمونه آزمون گرفته می‌شود. این آزمون روز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی در کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.

در این رشته‌ها قرائت قرآن ویژه برادران، حفظ قرآن ویژه برادران و خواهران، ترتیل ویژه خواهران، مفاهیم قرآن ویژه برادران و خواهران، اذان ویژه برادران و تواشیح ویژه برادران است.

جوایز این مسابقات در رشته قرائت بزرگسالان شامل رتبه اول ۱۵۰۰ یورو، رتبه دوم ۱۲۰۰ یورو و رتبه سوم ۱۰۰۰ یورو است. در سایر رشته‌ها به نفرات برتر جوایز نفیس اهدا می‌شود. به نفرات چهارم و ششم هررشته نیز کمک هزینه رفت و برگشت اعطا می‌شود.

نمایندگان شرکت‌کننده از هر کشوری در این مسابقات که بالاترین امتیاز را کسب کنند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن اعزام می‌شوند.

مهلت آغاز ثبت نام برای شرکت در این مسابقات ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ مطابق با ۹ آوریل ۲۰۲۴ است. همه شرکت‌کنندگان باید در طول برگزاری مسابقات در محل برگزاری حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha