استقبال پارلمان عربی از قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی در سازمان ملل
کد خبر: 4206044
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

استقبال پارلمان عربی از قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی در سازمان ملل

پارلمان عربی از تصویب قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، پارلمان عربی از تصویب قطعنامه «اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی» از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتصاب نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص مبارزه با «اسلام‌هراسی» استقبال کرد.
 پارلمان عربی با انتشار بیانیه‌ای حمايت خود از همه تلاش‌ها برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی و ایدئولوژی افراطی در سطح بین‌المللی را اعلام كرد.
 این نهاد عربی، این اقدام را در راستای حمایت از تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی افراطی توصیف كرد.
 پارلمان عربی، در این بیانیه بر اهتمام خود جهت تقویت همکاری‌های عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تقويت ارزش‌های صلح و احترام متقابل بین همه ادیان و مذاهب، و تنفر از خشونت و افراط‌گرایی و تلاش برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی، تأکید کرد.

سازمان ملل متحد اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه‌ای ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام‌هراسی در سطح بین‌المللی است.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با عنوان «روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی» و با اجماع به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، ۱۵ مارس روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی تعیین و نامگذاری شد. قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفرآمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می‌کند و خواستار تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

جمعه، 15 مارس 2023 برابر با 25 اسفند دو سال پس از تصویب و تعیین روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی، قطعنامه «اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی» با 115 رأی مثبت، 44 رأی ممتنع و بدون هیچ رأی مخالفی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

انتهای پیام
captcha