رسالت اصلی جلسات خانگی قرآن، تقید به قرآن است
کد خبر: 4208600
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

رسالت اصلی جلسات خانگی قرآن، تقید به قرآن است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انگیزه الهی و اخلاص از ویژگی‌های جلسات خانگی قرآن است گفت: باید در خانواده به قرآن تقید پیدا کرده و همه زندگی خانواده با قرآن عجین شود و رسالت اصلی ما در جلسات خانگی قرآن این است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در اجلاسیه جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان کرمان انگیزه الهی و اخلاص را از ویژگی‌های جلسات خانگی قرآن برشمرد و گفت: هر اندازه درجه اخلاص بالاتر باشد در پیشگاه خداوند مقبولیت آن کار بالاتر می‌رود. این جلسات به دور از هرگونه تبلیغات رسانه‌ای برگزار می‌شوند اما به بهترین وجه دیده شدند و کار برای خداوند اینگونه است.

وی پیامبر اسلام(ص)، امام راحل و حاج قاسم را سه مصداق مهم کسانی که کار برای خدا انجام می‌دهند و خداوند سبب دیده شدن آنها می‌شود دانست و افزود: ویژگی دوم جلسات خانگی قرآن محتوای قرآنی آن به عنوان بزرگترین و کاملترین کتاب هدایت، است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: باید برای عملی کردن قرآن در زندگی نیز تلاش کنیم. باید در خانواده به قرآن تقید پیدا کرده و همه زندگی خانواده با قرآن عجین شود و رسالت اصلی ما در جلسات خانگی قرآن این است؛ در غیر این صورت و صرفاً بسنده کردن به قرائت قرآن سبب می‌شود آنگونه که باید از این جلسات خانگی بهره نبریم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با گرامیداشت یاد اساتید قرآن، گفت: باید فضا را برای کارهای قرآنی فراهم کنیم زیرا هیچ کاری بهتر از کار قرآنی نیست. در کرمان کار خوبی برای شبکه‌سازی جلسات خانگی قرآن انجام شده و ترویج این کلام الهی ضرورت دارد و امیدواریم خداوند توفیق این امر را به همه ما عنایت کند.

 

انتهای پیام
captcha