اجلاسیه جلسات خانگی قرآن شهرستان کرمان برگزار شد
کد خبر: 4208602
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

اجلاسیه جلسات خانگی قرآن شهرستان کرمان برگزار شد

اجلاسیه جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان کرمان «ستاره‌های زمین» به همت جامعه قرآنی عصر در کرمان برگزار و از فعالان و پیشکسوتان جلسات خانگی قرآن تجلیل شد.

امین نصری دبیر جامعه قرآنی عصربه گزارش ایکنا از کرمان، اجلاسیه جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان کرمان «ستاره‌های زمین» به همت جامعه قرآنی عصر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، خانواده شهدا، مسئولان و جمعی از فعالان قرآنی عصر امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در سالن همایش استانداری کرمان برگزار شد.

امین نصری، دبیر جامعه قرآنی عصر در این اجلاسیه با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) که فرمود در هر خانه‌ای که قرآن تلاوت شود همچون ستاره‌ای است که در آسمان می‌درخشد، گفت: به جلسات قرآنی که قاری‌ساز، مفسرساز و حافظ‌ساز باشند، توجه نکرده‌ایم و این پویش به دنبال این است که حرکت عمومی قرآنی که از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است را گسترش دهد و یکی از عناوین آن جلسات خانگی قرآن است.

وی با بیان اینکه این همایش در ۱۵ شهرستان استان کرمان به صورت کاملاً مردمی در حال برگزاری است، افزود: بیش از ۱۵۰۰ جلسات خانگی قرآن شناسنامه‌دار با بیش از ۱۰ هزار عضو در کرمان وجود دارد و بنا داریم که عنوان جلسه خانگی قرآن در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حرکت عمومی و تقویت حلقه‌های میانی را تکثیر کنیم.

دبیرجامعه قرآنی عصر در پایان با اشاره به بیمه مربیان جلسات خانگی قرآنی، تشکیل شوراهای تربیت مربی جلسات خانگی قرآن، سفرهای زیارتی برای فعالان جلسات و مردمی‌ها، اظهار کرد: یکی از اهداف این همایش این است که مردمی‌های قرآنی شناخته شوند.

حسن مجیدی‌فر، از اساتید قرآن استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در صورتی از قرآن بهره‌ می‌بریم که قرائت ما همراه با تدبر و تفکر باشد، گفت: یکی از روش‌های اشتباه در ارتباط با قرآن این است که قرآن را به صورت سنتی می‌خوانیم و به قرائت آن بسنده می‌کنیم اما اگر فقط روی یک آیه قرآن تدبر کنیم زندگی ما متحول می‌شود.

وی با برشمردن بعضی از نتایج انس با قرآن، افزود: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است. باطن قرآن بسیار بی‌بدیل است و بسیاری از رازهای آن برای ما نهفته است و اگر به آن ایمان آوریم یک آیه آن انسان را نجات می‌دهد.

مجیدی‌فر با بیان اینکه تفسیر ساختاری قرآن غوغا به پا می‌کند و نباید خود را محدود به قرائت قرآن کنیم بلکه باید به دستورات قرآن عمل کنیم، اظهار کرد: جامعه قرآنی باید کاری کنند که قرآن در زندگی کاربردی شود. کسی که در مورد قرآن صحبت می‌کند باید سخنانش مرهم مشکلات مردم باشد. اگر به سراغ مفسر برویم می‌بینیم که قرآن چگونه انسان را نجات می‌دهد.

در پایان این مراسم از پرچم جلسات خانگی قرآن کریم رونمایی و از ۱۴ نفر از پیشکسوتان جلسات خانگی قرآن در کرمان تجلیل شد. همچنین پرچم جلسات خانگی قرآن نیز به سه خانواده شهید اهدا شد.

انتهای پیام
captcha