مبانی قرآنی اقتدار ایران اسلامی در عملیات وعده صادق
کد خبر: 4210876
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
یادداشت

مبانی قرآنی اقتدار ایران اسلامی در عملیات وعده صادق

محور مقاومت براساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی، حمایت از مردم غزه را ادامه می‌دهد؛ لذا کوتاهی کردن در یاری مسلمانان و عدم دفاع از آنها خیانتی است که خداوند به خاطر آن مسلمانان را مجازات می‌کند.

شیخ مصطفی یزبک، استاد حوزه‌ علمیه در لبنان و فرزند شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان، در یادداشتی با عنوان «وإن عُدتم عُدنا» که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است، به بررسی پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی از منظر قرآن و آموزه‌های دینی پرداخته که متن آن به شرح زیر است:
 
تکلیف شرعی ایجاب می‌کند که اهل کفر و طغیان در هر نقطه زمین یافت شدند، با آنها به مبارزه برخیزیم تا فرمان خداوند را اجرا کنند. چنانکه خداوند متعال می‌فرماید: «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ» (سوره توبه، آیه 12): با پیشوایان کفر پیکار کنید؛ چرا که آنها پیمانی ندارند؛ شاید (با شدّت عمل) دست بردارند!
 
همچنین خداوند می‌خواهد بدون ترس و دلهره، به ظلم و بی‌عدالتی تکیه نکنیم. طبق آیه 104 سوره مبارکه نساء که می‌فرماید: «لَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا»: و در راه تعقیب دشمن، (هرگز) سست نشوید! (زیرا) اگر شما درد و رنج می‌بینید، آنها نیز همانند شما درد و رنج می‌بینند؛ ولی شما امیدی از خدا دارید که آنها ندارند؛ و خداوند، دانا و حکیم است.
 
این آیات مفهوم عملیات «وعده صادق» است؛ چرا که امروز ایران برای مقابله با دشمن در هر سطحی از مقابله، مطمئن‌تر و مصمم‌تر است. لذا آن زمانی که ما مورد تجاوز قرار می‌گرفتیم و پاسخی نمی‌دادیم، گذشته است و ما با استواری مردم و شجاعت مقاومت‌ و تکیه بر سلاح‌های خود که دشمن را به هراس می‌اندازد، قادریم ضربه‌های شدیدی به دشمن وارد سازیم. چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: «وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً»: کافران آرزو دارند که شما از سلاح‌ها و متاع‌های خود غافل شوید و یکباره به شما هجوم آورند. (سوره نساء، آیه 102)
 
این احتمالات وجود دارد، نبرد هم ادامه دارد و محور مقاومت بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی، حمایت از مردم غزه را ادامه می‌دهد؛ لذا کوتاهی کردن در یاری مسلمانان و عدم دفاع از آنها خیانتی است که خداوند بخاطر آن مسلمانان را مجازات می‌کند. جمهوری اسلامی نیز امروز ثابت کرده است که حکومتی الهی و قرآنی است، تسلیم شدن را هرگز نمی‌‌پذیرد و به هیچ گونه تهدیدی اهمیت نمی‌دهد. جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که تنها کشوری است که دغدغه مسلمانان و شعار حذف رژیم موقت صهیونیستی را سر می‌دهد.
 
خداوند متعال در آیه 5 سوره مبارکه اسراء می‌فرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ»: هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما می‌انگیزیم (تا شما را سخت درهم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)
 
ما تحت لوای ولی فقیه، تسلیم تصمیمات او شده، از او اطاعت می‌کنیم و به مبارزه و مقاومت در راه اسلام و ولایت و انسانیت ادامه می‌دهیم، نبرد ما متوقف نخواهد شد تا زمانی که دشمن صهیونیستی دست از تجاوزات خود علیه مظلومان غزه بردارد. حتی اگر تمام جهان علیه ما متحد شوند، ما پیروز هستیم و روزهای آینده این را ثابت خواهد کرد. این یک سنت قرآنی الهی است که ان‌شاءالله محقق خواهد شد. اگر دشمن به حملات و حماقت‌های خود ادامه دهد، پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد و این در احکام قرآنی آمده است که می‌فرماید: «وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا»: و اگر (به عصیان و ستمگری) برگردید ما هم (به عقوبت و مجازات شما) بازمی‌گردیم و جهنم را زندان کافران قرار داده‌ایم. (سوره اسراء، آیه 8)
انتهای پیام
captcha