ماندگاری اسلام مرهون قیام عاشوراست
کد خبر: 1311161
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
حجت‌الاسلام شیرازی:

ماندگاری اسلام مرهون قیام عاشوراست

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) را مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی برشمرد و اظهار کرد: تشریح پیوندانقلاب اسلامی با واقعه کربلا و ایجاد ارتباط عمیق ملت ایران با ماه محرم از ضرورت‌های امروز جامعه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه شامگاه دوشنبه، 13 آبان‌ماه در گردهمایی مبلغان استان با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» در آستانه ماه محرم، زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی و انقلابی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) را مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی برشمرد و اظهار کرد: وظیفه کنونی ما در دوران تبلیغ به‌ویژه در ماه محرم زنده کردن ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و بصیرت‌افزایی و تبیین صحیح از واقعه عاشوراست.



وی با تأکید بر ضرورت تبیین پیوند قیام عاشورا با ظهور انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تشریح و تبیین پیوند بین امام خمینی(ره) با واقعه عاشورا، انقلاب اسلامی با واقعه کربلا و ارتباط عمیق ملت ایران با ماه محرم از ضرورت‌های امروز جامعه است.



حجت‌الاسلام شیرازی افزود: اگر مبلغان ما به تبیین و تبلیغ این اصول و ارزش‌ها نپردازند به‌طور قطع به اسلام، انقلاب، امام، شهدا و ارزش‌های دینی ظلم کرده‌اند و باید در روز قیامت پاسخگوی پروردگار متعال باشند.



وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشوراست، تصریح کرد: اوصاف و خصلت‌های بسیار زیادی در واقعه عاشورا و حرکت امام حسین(ع) رقم خورده که استمرار این خصوصیات ارزشمند در نهضت و قیام امام خمینی(ره) به عینه مشاهده می‌شود.



حجت‌الاسلام شیرازی استقامت را از مهم‌ترین ویژگی‌های قیام امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: به برکت قیام امام خمینی(ره) و دم مسیحایی ایشان، روحیه استقامت و ایستادگی در ملت ما احیا و توطئه‌های دشمنان به‌واسطه این ایستادگی نقش بر آب شد.



به گفته وی، استقامت و ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر دشمنان موجب ضعف و انزوای آنان شده بود و تا جایی این ایستادگی ادامه یافت که امام راحل را به مرگ و تعطیل کردن حوزه‌های علمیه تهدید می‌کردند؛ چراکه تعطیلی حوزه‌ها مساوی با از بین رفتن ارزش‌های اسلامی بود.



مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه روحیه استقامت و ایستادگی را برگرفته از قیام عاشورا دانست و بر لزوم حفظ این ارزش‌ها و آرمان‌های به جا مانده از امام خمینی(ره) در جامعه تأکید کرد.



وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا هیچ تهدید و خدعه‌ای حرکت امام حسین(ع) متوقف نکرد، خاطرنشان کرد: عاشورا نمادی از استقامت، ایثار، فداکاری و از خودگشتگی برای همه ملت‌های آزاده است و امام خمینی(ره) این درس بزرگ را از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) گرفت.



حجت‌الاسلام شیرازی بقا و ماندگاری دین اسلام را به‌واسطه قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: ایستادگی، استقامت و ریخته شدن خون شهدای دشت کربلا اسلام را از خطر نابودی نجات داد و اکنون پرچم اسلام در جهان برافراشته شده است.



وی شجاعت و صراحت امام خمینی(ره) را یکی دیگر از خصلت‌های برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) هیچ‌گاه در برابر دشمنان و ابرقدرت‌هایی همچون شاه پهلوی کوتاه نیامد و با شجاعت و ایستادگی تمام از ارزش‌های اسلامی دفاع کرد.



حجت‌الاسلام شیرازی اخلاص و تزکیه نفس امام خمینی(ره) را رمز پیروزی  بر ابر قدرت‌ها دانست و تصریح کرد: امام این ویژگی را از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) درس گرفت و هیچ‌گاه هواهای نفسانی و دنیاگرایی بر او غلبه پیدا نکرد.



وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به وعده‌های الهی اطمینان کامل داشت، حرکت در مسیر کسب رضایت الهی، ایستادگی بر ارزش‌ها و دستورات دینی و تبعیت نکردن از هوای نفس را از دیگرویژگی‌های بارز امام راحل برشمرد.



حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه ترویج  این ارزش‌های دینی وظیفه همه مبلغان است، بر زنده نگه‌داشتن ویژگی اخلاقی همچون اخلاص، تقوا، شجاعت و حرکت در مسیر جلب رضایت الهی در دل‌ها تأکید کرد.



وی با اشاره به اینکه سیاست‌مداران زیرک غربی ایستادگی در برابر اسلام را ناممکن دانستند، تصریح کرد: سیاست‌مداران باهوش و زیرک غربی به این نتیجه رسیدند، تا زمانی که اخلاص، معنویت و خداپرستی در مردم ایران حاکم است مبارزه با آن‌ها نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.



مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس تهاجم فرهنگی را یکی دیگر از حربه‌های دشمن علیه ملت ما دانست و افزود: تغییر اذهان عمومی،‌ سست کردن پایه‌های ایمانی و اعتقادی در وجود زن و مرد مسلمان و ازبین بردن ارزش‌ها و آرمان‌ها اهداف دشمنان در تحمیل جنگ فرهنگی علیه ملت ایران است.



وی با بیان اینکه اکنون خلف صالح امام راحل عظیم‌الشأن سکان‌دار کشتی انقلاب است، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را یک انسان پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی دانست.



حجت‌الاسلام شیرازی با تأکید بر اینکه استکبار روز به روز ضعیف‌تر و حقیرتر خواهد شد، تصریح کرد: به‌طور قطع نسل امروز و یا حداقل نسل آینده سقوط استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیست را مشاهده خواهند کرد و آن حادثه بسیار دور نیست.

captcha