مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
کد خبر: 1319589
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
هم‌زمان با هفته بسیج:

مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد: در هفته بسیج 12 مورد مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی قاسمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، 28 آبان  در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج گفت: اوج عظمت بسیج در دوران دفاع مقدس بود.



وی با بیان این‌که بسیج به ‌معنی به‌کارگیری توده مردم در حراست از جامعه است، ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز بسیج وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را دارد.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در هفته بسیج امسال برای نخستین‌بار همه فرماندهان و مسئولان بسیجی به همایش سراسری جمکران که در تهران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.



قاسمی بیان کرد: در مجموع 50 هزار نفر در این همایش شرکت می‌کنند که سهمیه خراسان جنوبی یک‌هزار و 200 نفر است.



وی با اشاره به این‌که برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌های استان طی هفته بسیج برگزار می‌شود، افزود: در این هفته 33 برنامه در شهرستان بیرجند اجرا می‌شود.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این هفته 20 برنامه در قائن و 34 برنامه در سربیشه برگزار می‌شود.



قاسمی اجرای 35 برنامه در نهبندان، 35 برنامه در طبس، 32 برنامه در فردوس، 22 برنامه در سرایان، 41 برنامه در درمیان، 45 برنامه در زیرکوه، 41 برنامه در خوسف و 19 برنامه در بشرویه را از جمله برنامه‌های شهرستان‌های دیگر استان طی این هفته عنوان کرد.



وی متذکر شد: همچنین در این هفته 33 برنامه توسط بسیج اقشار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که برگزاری 26 مورد مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های هفته بسیج است، افزود: طی این هفته 12 مورد مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.



قاسمی با اشاره به اعزام شش تیم پزشکی به مناطق محروم، تصریح کرد: این گروه‌ها در 28 نقطه استان ویزیت رایگان انجام می‌دهند.



وی برگزاری 18 مورد نشست‌های روشنفکری و بصیرت‌افزایی، 18 مورد کرسی آزاداندیشی در دانشگاه با موضوع سبک زندگی و مدگرایی، 11 همایش منتظران مهدی موعود، تجلیل از بسیجیان نمونه در 11 شهرستان خراسان جنوبی، برگزاری همایش زینبیون و برگزاری 21 محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطر‌نشان کرد: در هفته بسیج همایش پیشکسوتان بسیج در 11 شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

captcha