روشنگری های حضرت زینب(س) ضامن بقای اسلام شد
کد خبر: 1332658
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
حجت الاسلام اسدپور:

روشنگری های حضرت زینب(س) ضامن بقای اسلام شد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تبیین واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ضامن بقا، ایستادگی و احیای اسلام شد.


فیض الله اسدپور در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازچهارمحال و بختیاری،  با اشاره به بیست‌ و نهم محرم الحرام و ورود کاروان اسرای کربلا به شام به تشریح جزئیات این واقعه عظیم پرداخت و اظهار کرد: کاروان اسرای کربلا در راه حرکت به سمت شام ابتدا در کوفه مورد هتک حرمت و بی احترامی مردم کوفه قرار گرفتند و در آنجا بود که حضرت زینب(س) آنها مورد لعن و نفرین قرار داد.



وی با اشاره بی احترامی های فراوان کوفیان و شامی ها در حق خاندان رسول خدا(ص) تصریح کرد: پس از ورود کاروان اسرا به شام، خاندان رسول خدا(س) اسرا که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دادند در خرابه ای انتقال داده شدند و این یک جسارت بزرگ به خاندان رسول الله بود.



حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه خرابه شام در زمان معاویه مسجد شیعیان بود، به دلایل تخریب این مسجد اشاره کرد و افزود: مسلمانان و شیعیان امیر المونین(ع) در این مسجد به مدح و منقبت حضرت علی (ع) پرداختن که این مسئله موجب عصبانیت معاویه شد و دستور تخریب این مسجدرا صادر کرد.



وی شهادت حضرت رقیه را سخت ترین لحظه در خرابه شام دانست و گفت: بهانه گیری و درخواست دیدار پدر از سوی حضرت رقیه (س) و رفتار ناشایست و ظالمانه شامی ها با خاندان رسول الله سخت ترین لحظه در خرابه شام بود.



حجت الاسلام اسدپور با اشاره به روشنگری های حضرت زینب(س) در شام، تصریح کرد: اگر تبیین و روشنگری حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در واقعه کربلا نبود به طور قطع حرکت و اهداف قیام امام حسین (ع) نیمه تمام می ماند.



وی پایداری اسلام را ثمره خون های شهدای کربلا دانست و گفت: خون های ریخته شده در کربلا و ایستادگی، مقاومت و تبیین واقعه عاشورا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) ضامن بقاء ، ایستادگی و احیای اسلام شد.



حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه رسالت ها و اهداف قیام امام حسین(ع) در شام کامل شد، افزود: واقعه عاشورا و رسالت و اهداف قیام امام حسین (ع) به واسطه خطبه های جانانه حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در جامعه نشر و کامل شد.



وی قیام توابین و مختار را نتیجه روشنگری خطبه های حضرت زینب (س) دانست و گفت: پس از خطبه خوانی و روشنگری حضرت زینب (س) از واقعه عاشورا مردم گمراه و جاهل هوشیار شدند و برای تبری جستن از یزیدیان دست به قیام و مبارزه با قاتلان امام حسین (ع) زدند.

captcha