مسئولان خود را سرباز ولی امر مسلمین بدانند
کد خبر: 1350333
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
امام جمعه خوی:

مسئولان خود را سرباز ولی امر مسلمین بدانند

گروه اجتماعی: باید همه کارگزاران نظام به‌ویژه مسئولان، خود را سرباز ولی امر مسلمین بدانند و در هر کجا لازم شد، آماده خدمت باشند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی صبح امروز شنبه، 14 دی در نشست شورای اداری این شهرستان خطاب به مسئولان گفت: امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: شما را به رها کردن این دنیا توصیه می‌کنم دنیایی که شما را رها می‌کند هر چند رها کردن آن را دوست نداشته باشید. پـس در عزت دنیا و افتخارات آن رقابت نکنید زیرا عزت و افتخارات دنیا از بین رفتنی است.



وی با اشاره به  تغییر دولت و احتمال به‌وجود آمدن تغییرات در نوع مسئولان یادآور شد: معمولاً بعد از تغییر دولت‌ها نوع مسئولان تغییر پیدا می‌کنند و بعضاً اتفاق می‌افتد که برخی از مسئولان قبلی تلاش می‌کنند برای باقی ماندن در مسئولیت واسطه پیدا بکنند که این با عزت نفس یک مسئول سازگاری ندارد.



این مقام مسئول با اشاره به این سخن امیرمؤمنان(ع) که فرمودند: اَلْعَزیزُ بِغِیْرِ اللهِ ذَلیلٌ؛ عزیز غیر خدایی ذلیل اسـت، خاطرنشان کرد: بعضی از اشخاص حاشیه‌ای در نوع شهرستان‌ها جلساتی تـشکیل می‌دهند و برای پست‌ها مسئول پیـدا می‌کنند ایـن کار غلط است باید مسئولان از روال قانونی انتخاب شوند و نباید تصمیم‌گیران را تحت فشار قرار داد و معلوم اسـت چنین انتخابی نه تنها به نفع شهرها نیست بلکه موجب بروز مشکلاتـی می‌شود.



امام جمعه خوی در پایان به نقلی از ولی امر مسلمین که در پایان دوران ریاست جمهوری در پاسخ سؤالی فرموده بود: من برای آینده خودم هـیچ انتظاری ندارم اگر امام تکلیف کنند که بروم مسئول عقیدتی پاسگاه ژاندارمری در سیستان و بلوچستان بشوم می‌روم چون من سرباز امام هـستم، اشاره کرد.

captcha