جشن چهارشنبه‌ آخر سال به شیوه فعلی، جایگاهی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ندارد
کد خبر: 1387200
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
حجت‌الاسلام بیاتیان :

جشن چهارشنبه‌ آخر سال به شیوه فعلی، جایگاهی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ندارد

گروه اندیشه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازنا گفت: جشن چهارشنبه‌ آخر سال به نحوی‌ که امروز رایج است هیچ جایگاهی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ندارد و فقط موجب آزار و اذیت بندگان خداوند شده که این کار در دین اسلام حرام است.

حجت‌الاسلام  حشمت‌الله بیاتیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازنا در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: «صله‌رحم» و سرکشی به بستگان یکی از آداب و سنت‌های پسندیده‌ای است که مورد تأکید دین اسلام بوده و خوشبختانه در ایام نوروز رنگ و بوی تازه‌تری به خود می‌گیرد.
وی ادامه داد:  برطرف شدن کدورت‌ها و غم و اندوه یکی از برکات عید نوروز است؛ لذا این ایام فرصت مناسبی است که کینه‌ها را کنار گذاشته و اختلافات را رفع کنیم کمااینکه طبق روایات دینی «هر کس در صلح و آشتی پیش‌قدم باشد، در روز قیامت زودتر وارد بهشت خواهد شد».
حجت‌الاسلام  بیاتیان با اشاره به اهمیت سفر در دین اسلام، اظهار کرد: مسافرت به‌منظور پی بردن به آیات قدرت و عظمت خداوند و عبرت‌پذیری یکی از دستورات قرآن است که علاوه‌بر تقویت سلامت روح و روان، احساس سپاسگزاری ا نسان  از خالق طبیعت را نیز برمی‌انگیزاند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازنا «چشم‌ و هم‌چشمی» را یکی از آسیب‌های زندگی‌های کنونی جامعه دانست و افزود: در این ایام که دید و بازدید پررنگ‌تر می‌شود باید از اسراف و تجمل‌گرایی‌های ناشی از چشم‌ وهم‌چشمی پرهیز کرد.
حجت‌الاسلام حشمت‌الله بیاتیان عنوان کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه با نوروز امسال مصادف شده است، باید حرمت حضرت زهرا را حفظ کنیم که مبادا با انجام اعمالی دل امام‌زمان(عج) را به درد آوریم و احسان و دستگیری از نیازمندان را فراموش نکنیم.
وی بیان کرد: «چهارشنبه‌سوری» به نحوی که امروز رایج است هیچ جایگاهی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ندارد و فقط موجب آزار و اذیت بندگان خدا می‌شود که این موضوع به شدت در دین  اسلام مورد نکوهش قرار گرفته به‌طوری‌که آزار و اذیت مسلمان از دیدگاه اسلام حرام است.
حجت‌الاسلام بیاتیان در پایان اظهار کرد: یکی از آداب شایسته‌ای که در شهرستان ازنا مشاهده می‌شود حضور مردم روستا در لحظه تحویل سال در مسجد است که با سلام و صلوات و به‌جای آوردن دو رکعت نماز شکر، قرائت قرآن، دعای عهد و «یا مقلب‌ القلوب» سال جدید خود را آغاز می‌کنند که امید است این سنت پسندیده در تمام کشور مورد توجه قرار بگیرد. 

captcha