عمل‌گرایی، مهم‌ترین درس و پیام استاد مطهری برای معلمان است
کد خبر: 1402744
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
حافظ روشندل لرستانی:

عمل‌گرایی، مهم‌ترین درس و پیام استاد مطهری برای معلمان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک معلم باید در وهله اول به آنچه می‌گوید عامل باشد و علومی را که به دانش‌آموز درس می‌دهد ابتدا در خود پیاده کند و این باعث می‌شود دانش‌آموزان نیز از معلم الگو بگیرد.

اسماعیل موسیوند، حافظ ممتاز روشندل لرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با نقش قاریان و حافظان قرآن در تحقق نام سال به‌ویژه در بخش فرهنگ گفت: انبیا و اولیای الهی به‌عنوان معلمان بشریت اولین اقدامی که انجام داده‌اند تلاش جهت اصلاح بشر بوده است.

وی با بیان اینکه انبیای الهی با مدد گرفتن از کتب الهی که خداوند بر آن‌ها نازل می‌فرمود جهت اصلاح بشریت و شناسناندن مسیر درست زندگی اقدام می‌کردند، اضافه کرد: قرآن‌ کریم یکی از ممتازترین کتبی است که بر پیامبران الهی نازل شده، این کتاب با گذشت سال‌ها و قرن‌ها همچنان کتاب هدایت انسان و قانون زندگی بشر است.

موسیوند ادامه داد: اگر کسی بخواهد عامل به دستورات قرآن باشد باید ابتدا مفاهیم و دستورات قرآن را در زندگی خود پیاده کند تا بتواند الگوی مناسبی برای سایران باشد.

جامعه قرآنی باید متخلق به اخلاق قرآنی باشد

این حافظ ممتاز روشندل لرستانی گفت: جامعه قرآنی به‌ویژه قاریان و حافظان باید با متخلق شدن به اخلاق قرآنی تلاش کنند در جامعه جلوه و نمود مؤثری برای الگوگیری نسل نوجوان و جوان باشند.

موسیوند در رابطه با ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری به‌عنوان معلم اخلاق، اضافه کرد: با وجودی‌که سال‌ها از شهادت استاد شهید مرتضی مطهری می‌گذرد اما کلام و کتب این استاد همچنان می‌درخشد و این به برکت بهره‌گیری ایشان از کلام حق و روایات و احادیث ائمه‌ اطهار(ع) است.

این حافظ روشندل لرستانی گفت: اگر معلمان ما بخواهند از استاد مطهری الگو بگیرند باید در وهله اول به آنچه می‌گویند عامل باشند و علومی را که به دانش‌آموزان درس می‌دهند ابتدا در خود پیاده کنند و این باعث می‌شود دانش‌آموزان نیز از معلم الگوگیری کنند.

معلم نباید به شغل خود به‌عنون یک وظیفه نگاه کند

وی افزود: متأسفانه برخی از معلمان به شغل خود فقط به‌عنوان یک وظیفه و اینکه باید یک درسی را بدهند نگاه می‌کنند و دیگر به بعد تربیتی توجهی ندارند که این چنین معلمی نخواهد توانست در کارش موفق باشد.

موسیوند در بیان مشکلات جامعه قرآنی در شهرستان بروجرد افزود: متأسفانه در بروجرد قاریان و حافظان ما با مشکل کمبود جایگاه و محل آموزش مواجه هستند.

وی گفت: در بروجرد بیش از 10 هزار طالب و علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی وجود دارد که مکان‌های فعلی پاسخگوی این جمعیت نیست که لازم است به‌منظور تشویق و ترغیب نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی امکانات بیشتری به بحث قرآن اختصاص یابد.

نبود اساتید مجرب؛ مهم‌ترین مشکل جامعه قرآنی در بروجرد

این حافظ روشندل لرستانی کمبود اساتید مجرب و متخصص در بحث قرآن را از دیگر مشکلات جامعه قرآنی در بروجرد دانست و گفت: اگر می‌خواهیم زمینه حضور نخبگان قرآنی لرستان در سطحوح ملی و بین‌المللی فراهم شود لازم است مسئولان توجه ویژه‌ای به مشکلات جامعه قرآنی استان داشته باشند.

captcha