کد خبر: 1403157
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷

4 هزار نفر در کرمان معتکف می‌شوند

گروه اجتماعی: مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: 4 هزار نفر از مردم شهرستان کرمان با حضور در مساجد معتکف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمدرضا قنبری، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان دیروز یکشنبه، 14 اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: مساجد شهرستان کرمان در آیین اعتکاف میزبان 4 هزار نفر از معتکفان هستند.

وی افزود: ثبت‌ نام معتکفان استان کرمان در سامانه الکترونیکی اعتکاف همزمان با نخستین روز از ماه رجب  آغاز شده است.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت‌ نام اینترنتی اعتکاف در کرمان گفت: ثبت‌ نام آیین معنوی اعتکاف در استان کرمان به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی  ادامه داد: معتکفان استان کرمان می‌توانند پرداخت‌های الکترونیکی بانکی خود را نیز از طریق سامانه اعتکاف پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام قنبری اظهار کرد: معتکفان درباره نام مساجد محل اعتکاف، ظرفیت مساجد و هرگونه اطلاعیه می‌توانند از طریق درگاه www.ido.kr.ir موارد مورد نظر خود را دریافت کرده و ثبت‌ نام کنند.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت را فراهم می‌کند و آن‌ها که مسئولیت‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری دارند، بیش از دیگران به خود‌سازی و اعتکاف نیاز دارند.

وی بیان کرد: اسلام اعتکاف را به‌عنوان راه بازگشتی به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته شده‌اند، بتوانند برای مدتی با خدای خود خلوت کنند.

حجت‌الاسلام قنبری گفت: امید است، همچون سال‌های گذشته شاهد حضور باشکوه مردم و جوانان در مراسم اعتکاف سال جاری باشیم.

captcha