کد خبر: 1420451
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
حجت‌الاسلام حشمتی عنوان کرد:

رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه قرآن؛ محدود به فروش/ محدودیت فضا مانع گسترش شد

گروه فضای مجازی: رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ظرفیت بالای حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال سخن گفت و اذعان کرد: این بخش در دوره‌های قبل مغفول مانده بود و در این دوره هم به دلیل محدودیت فضا امکان گستردگی کار وجود نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که چرا بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه قرآن فقط حالت خرید و فروش دارد و از این بخش آنگونه که باید برای انتشار مفاهیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) استفاده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بیشترین چیزی که در بخش رسانه‌های دیجیتال چشمگیر است فروش محصولات نرم‌افزاری و گستردگی آن است.

مجالی برای معرفی محصولات دیجیتال

وی تاکید کرد: اگر مجالی می‌دادیم، تا تولید‌کنندگان نرم‌افزاری، محصولات خودشان را معرفی می‌کردند و کارهای فنی و سایت‌های خوبی که در حوزه قرآن وجود دارد را به بازدید‌کنندگان ارائه می‌کردند قطعا خواهان بیشتری در دنیا و حتی برای مسلمانان و ایرانیان داشتیم.

باز هم محدود به فروش خواهیم شد

رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره فضای کم نمایشگاه قرآن افزود: اینگونه که پیدا است در نمایشگاه سال جاری فضای کمتری را برای بخش‌ها مختلف از جمله بخش دیجیتال داریم، لذا باز هم محدود به فروش خواهیم شد و مردم از این همه هوش و استعداد و توان مهندسین کامپیوتر و رسانه‌های خوبی که به این زیبایی این کارها را تهیه کرده‌اند محروم خواهند شد.

حشمتی با ارائه راهکاری تصریح کرد: اگر می‌توانستیم در حاشیه محل فروشی که به بخش رسانه‌های دیجیتال اختصاص پیدا کرده محلی را هم برای معرفی محصولات ایجاد می‌کردیم، فعالیت بهتری را می‌توانستیم انجام دهیم. البته با صداهای بسیاری که در بخش دیجیتال در محیط پراکنده می‌شود کار بسیار سختی خواهد بود.

اختصاص فضا برای معرفی محصولات

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر فضاهایی را در نمایشگاه قرآن به نشست‌های علمی راجع به معرفی آثار نرم‌افزاری و دیجیتال قرآنی و حتی در کنفرانس‌های مختلف ارائه می‌دادیم قطعا مفید واقع می‌شد و از غفلت در این حوزه کاسته می‌شد.

رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان کرد: این نقیصه متأسفانه امسال هم در نمایشگاه قرآن برطرف نشده است و حیف است که حوزه دیجیتال با این ظرفیت‌های خوب و محصولات با کیفیت مغفول واقع شود.

مؤسسات پر قدرت نرم‌افزاری ما حرف‌هایی برای گفتن دارند

حشمتی با اشاره به چند شرکت و موسسه پرقدرت نرم‌افزاری که محصولات جهانی را تولید کرده و در امر توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی مؤثر بوده‌اند گفت: در این حوزه بسیاری از مؤسسات پر قدرت نرم‌افزاری و فرهنگی ما حرفی برای گفتن دارند و رقابت خوبی هم در حوزه‌های حتی فنی در حوزه‌های قرآنی دارند که باید به آنها پرداخته شود.

captcha