به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، حسین واعظیان، مدیر بخش رسانههای دیجیتال بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن، با اشاره به حضور مؤسسات فرهنگی در بخش رسانههای دیجیتال بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس که تجربه مکانی جدید است، 800 متر فضا به بخش رسانههای دیجیتال اختصاص یافته است، بر همین اساس تنها توانستهایم با تقاضای حضور 55 مؤسسه فرهنگی دیجیتال در نمایشگاه موافقت کنیم.
وی افزود: امسال با توجه به تصمیمات اتخاذ شده هزینه واگذاری غرفهها در بخش رسانههای دیجیتال برابر بخش نشر مکتوب قرار گرفته است.
واعظیان به بخشهای رسانه دیجیتال در نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: بخش رسانههای دیجیتال همواره یکی از پربازدیدترین بخشهای نمایشگاه قرآن است و سیاستمان در این بخش فروش نرمافزار نیست، بلکه با کمترین فضا بیشترین خدمات را ارائه خواهیم کرد.
مدیر بخش رسانههای دیجیتال نمایشگاه بینالمللی قرآن، برگزاری کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی برای ردههای سنی مختلف را از دیگر برنامههای بخش رسانههای دیجیتال برشمرد و گفت: در این بخش موضوعاتی از جمله آسیبشناسی رسانههای دیجیتال در زمینه فرهنگ قرآنی، فرهنگسازی، ایجاد دغدغه فعالیت قرآنی در فضای مجازی مورد بررسی قرار میگیرد.
انتقال مفاهیم قرآنی از طریق ابزارهای دیجیتال، آموزش مفاهیم قرآنی برای کودکان، برگزاری کارگاه طراحی پوستر، برگزاری مسابقات، رونمایی از آثار فاخر قرآنی از برنامههای جانبی بخش رسانههای دیجیتال در بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم است.
بیست و دومین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن از 3 تیرماه مصادف با 26 شعبان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار میشود.