به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، در این نظرسنجی حدود یکهزار نفر از صاحبنظران، کارشناسان، دانشپژوهان، دانشجویان و علاقهمندان به عرصه بازیهای رایانهای شرکت کردهاند.
بر اساس این نظرسنجی حدود 27 درصد از شرکتکنندگان محدودسازی ورود و عرضه بی رویه بازیهای خارجی را در ایجاد بازار مناسب داخلی اثر بخش و 18 درصد نیز تا حدودی تأثیرگذار عنوان کردهاند.
بسیاری از صاحبنظران محدودسازی ورود و عرضه بیرویه بازیهای خارجی به همراه اعمال قانون کپی رایت متناسب با شرایط کشور و سرمایهگذاری برای تولید و ارائه بازیهای جذاب، تکنیکی و مناسب نیاز جامعه و گروههای هدف را در ایجاد بازار و شبکه اقتصاد گیم ایرانی ضروری عنوان میکنند.
ورود و عرضه بیرویه بازیهای رایانهای خارجی با قیمت نازل و نبود نظارت مستمر بر بازار گیم، ارائه تولیدات داخلی را از مناظر مختلف با مشکل و دشواریهای جدی روبه رو کرده است.