کد خبر: 1433926
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

جهاد دانشگاهی مبدع شیوه‌‌ای منحصر به‌فرد در عرصه علمی کشور است

گروه سیاسی: قاسم جعفری با اشاره به عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی روش خاصی را در عرصه علمی ایجاد کرده است؛ گرچه راه‌های نارفته بسیاری وجود دارد اما فرایند مثبتی را از جهاد شاهد هستیم.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از موالید انقلاب اسلامی است و بر این مبنا تشکیل شد که احساس می‌شد دانشگاه‌های ما در عرصه نظری بیشتر کار می‌کنند و خروجی کاربردی و ثمره علمی برای جامعه ندارند.

منتخب مردم بجنورد در مجلس افزود: در آن سال‌ها ایران بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را صرف دفاع مظلومانه در برابر تجاوز دشمنان کرده بود و نیاز داشت تا علم با عمل تلفیق شده و به صورت کاربردی وارد جامعه شود؛ بنابراین جهاد دانشگاهی با چنین اهدافی شکل گرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی توانست کاربردهای خوب و کارکردها و خروجی‌های مثبتی داشته باشد و علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که وجود دارد، فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌های گوناگون به پیش ببرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری گفت: پژوهشگاه رویان یکی از ثمرات فعالیت‌های علمی این نهاد انقلابی است که شاهد فعالیت‌های شاخصی از این مرکز بوده‌ایم؛ فعالیت‌های دیگر جهاد دانشگاهی در عرصه علمی، همچون مسائل مربوط به رادیوداروها کاربردی بوده و روحیه نشاط علمی را در جامعه ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد جهاد دانشگاهی روش خاصی را در عرصه علمی ایجاد کرده است؛ گرچه راه‌های نارفته بسیاری وجود دارد اما فرایند مثبتی را از جهاد شاهد هستیم.

این نماینده مجلس نهم در مورد رسانه‌های تحت نظر جهاد دانشگاهی نیز گفت: رسانه‌های این  نهاد نیز کارکردهای مثبتی دارند.

captcha