افزایش اعتماد اجتماعی؛ ثمره اخلاق نیک امانت‌داری
کد خبر: 1437745
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

افزایش اعتماد اجتماعی؛ ثمره اخلاق نیک امانت‌داری

گروه اجتماعی: امام جمعه ماکو گفت: تقید و پایبندی افراد به اخلاق و رفتارهای نیک اسلامی مانند امانت‌داری سبب افزایش اعتماد اجتماعی شده و ضریب امنیت روحی را در جامعه بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی در رابطه با بحث امانت‌داری، اظهار کرد: اگر فرهنگ امانت‌داری در جامعه نهادینه شود وضع فعلی بازار اقتصادی که گاهی دچار آشفتگی‌های مالی می‌شود بهبود پیدا می‌کند و بحث خیانت در امانت کمتر در بین مردم دیده می‌شود.‌

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از توسعه اقتصادی پایدار برخوردار باشیم و به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم فرهنگ‌سازی در جهت امانت‌داری یکی از لازمه‌های مهم این بحث است که به طرق مختلف می‌توان آن را بین عموم مردم به صورت یک فرهنگ لازم و ضروری نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام رنجبری، افزود: فرهنگ‌سازی‌های لازم در راستای تحقق امر امانت‌داری در جامعه به وسیله اطلاع‌‌رسانی‌هایی از طریق رسانه‌های عمومی  رادیو، تلوزیون و  برقراری ارتباط با دنیای مجازی که بیشتر جوانان با آن آشنایی دارند و علاقه‌مند به حضور در این محیط‌ها هستند این فرهنگ را به صورت عمومی در بیاوریم.

وی در رابطه با عمل خیانت در امانت و عواقب آن، گفت: خیانت در امانت موجب از بین رفتن اعتماد و رواج بی‌اعتمادی در بین اقشار جامعه می‌شود و برکات مادی و معنوی را از بین می‌برد.

وی با بیان آیات و روایاتی به کوتاهی عمر افرای که خیانت در امانت می‌کنند اشاره کرد و اضافه کرد: مشکلات دنیوی و اخروی،  فردی را که خیانت در امانت می‌کند را تهدید می‌کند ولی باید آثار خیانت در امانت را به وسیله آثار هنری که برای مردم جذاب هستند به مردم نشان دهیم تا سطح آگاهی آنان بالا رود و اطلاعات لازم را در جهت پیشبرد هر چه بهتر زندگی خویش را به دست آورند.

captcha