کد خبر: 1439731
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
فانی عنوان کرد:

تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی تک‌بعدی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: وزیر آموزش و پرورش با تشریح ابعاد مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی تک‌بعدی نیست و آن چیزی که در تعلیم و تربیت اسلامی تاکید می‌شود، تربیت همه‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش امروز شنبه، 25 مرداد در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در بخش پسران، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی راهنمای فعالیت‌های آموزش و پرورش کشور است که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن این سند، در حال حاضر مراحل اجرایی آن در آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعدادی از راهکارهای این سند عملیاتی و اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این سند دارای 6 بعد بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تنظیم شده است و بر اساس این سند تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی اولین بعد مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد این سند تعلیم و تربیت اخلاقی و اعتقادی است، به دومین بعد مورد تاکید در سند تحول بنیادین اشاره کرد که بر اساس آن تعلیم و تربیت اجتماعی دانش‌آموز مورد توجه قرار گرفته است و تاکید شده است که یک دانش‌آموز در کنار مزین شدن به اخلاق اعتقادی باید بداند در حوزه سیاسی و اجتماعی چگونه رفتار کند.

فانی ادامه داد: تعلیم و تربیت زیستی رکن سوم در سند تحول آموزش و پرورش است و بر اساس این سند دانش‌آموزان باید در کنار کسب علم و دانش به تربیت بدنی و جسمی خود نیز توجه کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه چهارمین بعد سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری است، خاطرنشان کرد: تعلیم تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نیز بعد دیگری از این سند است و آخرین بعد مورد توجه در این سند بالادستی تعلیم و تربیت علمی و فناورانه است.

فانی با بیان اینکه این ابعاد در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور با استناد به فلسفه تعلیم  تربیت اسلامی ذکر شده است، اظهار کرد: آنچه که امروز در آموزش و پرورش دنبال می‌شود تحقق تمامی این ابعاد است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی تک‌بعدی نیست و آن چیزی که در تعلیم و تربیت اسلامی تاکید می‌شود تربیت همه‌جانبه است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باید انس با قرآن و کلام وحی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند آموزش مهارت‌های زندگی در سایه قرآن را اساس و شاکله تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی عنوان کرد و افزود: تجربه نشان داده است که دانش‌آموزان قرآنی در سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز همیشه به عنوان الگوهای موفق معرفی‌شده‌اند.

رقابت‌های دانش‌آموز پسر شرکت‌کننده در بخش آوایی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در مرحله کشوری که از روز چهارشنبه، 22 مرداد در ارومیه آغاز شده بود ظهر امروز با معرفی نفرات برتر رشته‌های مختلف در ارومیه به کار خود پایان داد.

captcha