به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، محمود مهرمحمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور امروز، 29 مرداد در جمع اساتید و پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، آموزش و فرهنگ را دو مؤلفه اصلی در سیاستها و برنامهریزیهای دانشگاه فرهنگیان دانست و بر ضرورت ارتقای بیش از پیش این دانشگاه تأکید کرد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نسبت به تکوین شخصیت و هویت دانشجو اهمیت و جایگاه ویژه قائل است، گفت: این دانشگاه بر اساس شایستگیها و نیاز روز جامعه آموزشی و با هدف تحولآفرینی در نگرش سیستم آموزشی کشور شکل گرفته است.
آموزش حرفهای وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاههاست
مهرمحمدی آموزش حرفهای و برنامهریزی تخصیصی و کارشناسی را وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاههای کشور دانست و گفت: این دانشگاه رسالت و مأموریت خود را برپایه برنامهریزی، کار تخصصی و کارشناسی و بر اساس موازین قانونی، استاندارد و شرعی انجام داده و خواهد داد.
وی با بیان اینکه آموزش صحیح و تخصصی اولویت اصلی در این دانشگاه است، آموزش را یک امر حیاتی و بسیار مهم در ارتقای سطح جامعه دانست و گفت: کیفتبخشی به آموزشها در دانشگاه فرهنگیان حرف اول را میزند.
مهرمحمدی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بر منطق و عقلانیت مبتنی بر آموزههای دینی و اسلامی تأکید دارد، عرصه فرهنگی و آموزشی کشور را نیازمند دگرگونی و تحول دانست و اظهار کرد: ما به رویکرد تربیت معلمی گذشته احترام گذاشته و آن را پاس میداریم اما ضرورت تحول و تغییر در روند فضای آموزشی مدارس و دانشگاهها یک امر اجتنابناپذیر و مهم است.
وی با بیان اینکه عرصه و شیوههای آموزشی کشور نیازمند پوستاندازی و احیای دوباره است، گفت: نباید کسب علم و دانش تنها در آگاهی پیدا کردن و فهم و حفظ اطلاعات باشد بلکه آموزش باید در جامعه کاربردی و عملیاتی شود.
فراگیری علوم باید موجب تکان هویتی در دانشجو شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: یادگیری و فراگیری علوم در دانشگاه باید موجب تکان هویتی و ایجاد یک حس در دانشجو و دانشآموز شود اما متأسفانه دروس آموزشی نه تنها هیچ تأثیری در هویتبخشی و شکل گیری شخصیت نداشت است بلکه با نیازها و ظرفیتهای موجود جامعه نیز مغایرت دارد.
مهرمحمدی کیفیتبخشی در آموزش را حق اساسی یک دانشجو دانست و گفت: اگر دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان بهدلیل تازه تأسیس بودن و گمنامی آن نسب به دیگر دانشگاهها، احساس حقارت و کوچکی کند مسئولان و متولیان وظیفه و حق خود را به خوبی ادا نکردهاند.
ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار دارد
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در آغاز راه یک خیزش جدید در کیفی کردن آموزش قرار دارد، ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان را مهمترین برنامه دانست.
مهرمحمدی مشکلات و چالشهای درونزا و برونزا قرار گرفته در مسیر دانشگاه فرهنگیان را یادآور شد و مشوقان شغلی، پرداخت هزینههای تحصیلی به دانشجویان و ثبت جایگاه شغلی آنها در آینده را مهمترین مشکلات و موانع در راستای کیفی شدن آموزش در این دانشگاه دانست.
وی از تهیه منشورهای آموزش و نقشه جامع آموزش در راستای کیفیت بخشی به آموزش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: منشور و نقشه جامعه آموزش با هدف بالا بردن سطح آموزش در دانشگاه تهیه خواهد شد.