نماز جمعه از پشتوانه‌های استوار حکومت اسلامی است
کد خبر: 1442857
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کیفی‌بجستانی:

نماز جمعه از پشتوانه‌های استوار حکومت اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو جامعه قاریان قرآن کریم در خراسان شمالی گفت: یکی از بزرگترین پشتوانه‌های استوار حکومت اسلامی نماز جمعه است و امروز جمهوری اسلامی باید از این فریضه الهی کمال استفاده را ببرد.

عباس کیفی‌بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن کشور و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: نماز جمعه یک شبکه بسیار گسترده فرهنگی و سیاسی است که هزینه خاصی برای اسلام ندارد و حاکمیت اسلامی را مورد تایید قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماز جمعه یک فریضه سیاسی عبادی است، توجه به مسائل فرهنگی در تعمیق و تبیین این فریضه نقش مهمی دارد.
کیفی‌بجستانی با اشاره به اینکه نمازجمعه بزرگترین و مهمترین عبادت است، افزود: نماز جمعه بیانگر رسالت‌های بسیاری از جمله رسالت تربیتی و تزکیه‌ای، رسالت علمی و آموزشی، رسالت تبیین و تحلیل مسائل سیاسی و رسالت دفاع از مرزهای فرهنگ عمومی است.
عضو جامعه قاریان قرآن کریم در خراسان شمالی گفت: یکی از بزرگترین پشتوانه‌های استوار حکومت اسلامی نماز جمعه است و امروز جمهوری اسلامی باید از این فریضه الهی کمال استفاده را ببرد و بواسطه همین فریضه عبادی و سیاسی، موجب جلوگیری از بسیاری از انحرافات شوم دشمن شده است.
وی اظهار کرد: نمازجمعه دارای آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی است که به فرموده امام راحل یک سنگر است و وظیفه همه است که این موهبت الهی را قدر بدانیم.

نمازجمعه، نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است
این مدرس دانشگاه گفت: طبق فرامین امام راحل نماز جمعه یک نماز عادی نیست، بلکه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است و ائمه جمعه بالاترین اجتماع را در سراسر ایران دارا هستند و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت برگزاری هرچه با شکوه تر نماز جمعه تأکید فراوانی داشتند.
عضو جامعه قاریان قرآن کشور بیان کرد: این همه توجه به نماز به این جهت است که این فریضه الهی هم در صعود انسان به اوج معنویت و اخلاق مؤثر است و هم بهترین درمان برای بیماری‌های روحی و روانی است؛ بلکه نماز می‌تواند تا حدی ایمان و مقام توحیدی انسان را مشخص نماید.
این کارشناس ارشدفقه و حقوق اسلامی گفت: نماز به‌عنوان یک فریضه الهی آثار فردی و اجتماعی فراوانی را در اصلاح روابط انسان دارد و همانطور که در حوزه فردی معنویت انسان را اوج می‌دهد و بالا می‌برد، در تقویت ارتباط با خدا و انسان‌ها نیز این نقش مهم را ایفا می‌نماید.
کیفی‌بجستانی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمازجمعه ارتقای اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی و مذهبی افراد و رسیدن آنها به رشد است، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.
وی تأکید کرد: برای  کودکان و نوجوانانی که برای نخستین بار در نماز جمعه شرکت می‌کنند و بویژه به‌تازگی به سن تکلیف رسیده‌اند باید برنامه‌های جداگانه و مناسبی برای تغذیه فرهنگی و سیاسی آنها داشته باشیم.

captcha