امینه محمدی، مدرس و مربی علوم قرآنی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ارائه الگوهای جامع آموزشی در حال حاضر از نیازهای ضروری برای آموزش علوم قرآنی است.
وی تعدد شیوههای آموزشی را آسیب جدی فعالیتهای قرآنی دانست و با بیان اینکه این کار فقط باعث سردرگمی آموزش گیرنده میشود، اضافه کرد: مربیان و مدرسان قرآنی باید با برگزاری جلسات هماندیشی در مورد راهکارهای جذب مخاطب بهویژه نسل جوان به فعالیتهای قرآنی تبادلنظر کنند تا به راهبردهای عملی دست یابند.
این مربی قرآن با اشاره به انتظارات بالای برخی والدین درخصوص یادگیری قرآن کریم گفت: والدین با تحت فشار قرار دادن مؤسسات و کودکان موجب رویگردانی کودکان از قرآن شدهاند که به همین منظور جلساتی برای اولیا درخصوص نحوه کمک به کودکان در یادگیری قرآن کریم لازم است.
محمدی به مشکلات دورههای تربیت معلم اشاره کرد و گفت: افرادی که در این دوره به قرآنآموزی فعالیت دارند باید به دورههای روخوانی، روانخوانی و تجوید مسلط باشند ولی متأسفانه ثبت نام دورههای تربیت معلم تنها از روی مدارک پیش نیاز انجام میگیرد و به میزان یادگیری افراد توجهی نمیشود در حالیکه تخصص و مهارت آموزشی اولین رکن در فعالیتهای قرآنی است.