حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانینیا، معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بینالملل مؤسسه دارالحدیث در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تولید و عرضه نرمافزار ثارالله با محوریت زندگی حضرت سیدالشهداء(ع) گفت: نرمافزار ثارالله با این هدف تولید شده است که عموم مردم به ویژه نوجوان و جوانان را مخاطب خود قرار داده و به افرادی که بیشتر علاقهمند هستند پای کامپیوتر بنشینند سبک زندگی امام حسین(ع) را نشان دهد.
وی با تأکید بر اینکه این نرمافزار برای نوجوانان تا بزرگسالان قابل بهرهبرداری است، گفت: کارهای دیگری نیز در جهت عمومیسازی معارف دینی انجام دادهایم از جمله اینکه بالغ بر 30 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوان چاپ کردهایم.
تاکنون نرم افزار ویژه کودکان تولید نکردهایم اما برای کودکان حرف داریم
حجتالاسلام سبحانینیا ادامه داد: اگر چه در تلاش هستیم راهکارهای متفاوتی را برای جلب مخاطبان مختلف داشته باشیم اما تاکنون نرم افزار ویژه کودکان تولید نکردهایم. اما برای کودکان حرف داریم و در حوزه چاپ کتاب فعال هستیم و امیداوریم در آینده یکی از تولید کنندگان آثار مذهبی و دینی برای مخاطبان کودک باشیم.
رایزنی با رسانهها برای معرفی نرمافزارهای دینی
وی در پاسخ به این سؤال که اکنون کودکان و نوجوانان به شدت به برنامههای کامپیوتری علاقهنشان میدهند چگونه والدین را تشویق میکنید که نرمافزارهای دینی را خریداری کرده در اختیار آنها قرار دهند، گفت: رایزنیهای مختلف با رسانهها برای معرفی و تبلیغ نرمافزارهای دینی از جمله نرمافزار ثارالله صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری ثمر بخش باشد. اگر قرار است این نرم افزار در بسته فرهنگی خانوادهها قرار گیرد باید اطلاع رسانی مناسبی در خصوص آن صورت گیرد، لذا از همه رسانهها خواسته شده در اطلاع رسانی نرم افزارهای مناسب نقش خود را به درستی ایفا کنند.
اگر نرمافزارهای دینی را اطلاعرسانی نکنیم تلاشها به هدف نمیرسد
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بینالملل مؤسسه دارالحدیث تصریح کرد: اگر اطلاعرسانی مناسب در خصوص نرمافزارهای دینی صورت گیرد این تولیدات به هدف خود نزدیکتر میشود اما اگر اطلاع رسانی نشود بسیاری از تلاشها به هدف اجابت نمیرسد.
وی در پاسخ به این سؤال که اکنون مهمترین مشکل نرمافزارهای دینی چیست؟ گفت: نرمافزارهای بازی جذابیت خاص خود را دارند و اگر ما هم نرمافزار بازی تولید کنیم شاید بتوانیم جای خود را در میان بچهها باز کنیم اما وقتی نرمافزارهای علمی و معرفتی و ... تولید میکنیم نباید انتظار داشته باشیم که جای نرم افزارهای بازی را پر کند.
حجتالاسلام سبحانینیا افزود: نرمافزاهای معرفتی و دینی هم میتوانند جای خود را در میان مردم پیدا کنند البته به شرطی که بتوانیم نرمافزارها را هر چه کاربردیتر و جذابتر و با استفاده از جلوههای بصری زیبا و هنر فاخر ایرانی تولید کنیم.