به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) وجود شرور و كژىها در عالم طبيعت، هر متفكرى را به انديشه وا مىدارد كه چرا در صنع خداوند قادر، عليم و خيرخواه محض، شرور هست.
فلاسفه ملحد، شرور را با اصل وجود آفريدگار متعالى و يا با يكى از صفات قدرت، علم و خيرخواهى او، ناسازگار مىبينند و در مقابل فلاسفه و متكلمان خداشناس، نظريات و راهحلهاى مختلفى را در دفاع از صفات كمالى خداوند ارائه كردهاند. «خدا و مسأله شر» براى تبيين نظريات مختلف در اين زمينه، به نگارش درآمده است.
نويسنده پس از اشاره به اهميت و پيشينه و تعريف مفهومى و مصداقى شر، در دو بخش به تحليل و بررسى عقلانى سيزده راهحل مىپردازد: در بخش اول، راهحلهایى مورد كاوش قرار مىگيرد كه با آموزههاى دينى ناهمخوانى ندارد. از ميان ده نظريه ارائه شده، هشت راه حل را، پاسخگوى بخشى از شبهات مىداند. از نكتههاى شايان توجه اين بخش، نقد نظريه نيستىانگارى شر و نظريه ارسطو است. در بخش دوم، به سه نظريه (ارگانيسم جهانى، كرانمندى صفات خدا و ثنويت) اشاره شده كه پذيرفتن آنها با مبانى دينى ناهمخوانى دارد.
اين اثر به عنوان كتاب سال 1377 حوزه علميه معرفى شده است.
اين كتاب در قطع وزيری و جلد شوميز به قيمت 1350 تومان منتشر شده است.