اجرای اموری برای اسلام از راه دانشگاه صورت گيرد
کد خبر: 1858910
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۱

اجرای اموری برای اسلام از راه دانشگاه صورت گيرد

گروه انديشه و علم: هركاری بخواهيم برای اسلام انجام دهيم بايد از راه دانشگاه صورت بگيرد، چراكه دانستن از پيش‌نيازهای كامل بودن انسان محسوب می‌شود و دانشگاه، مرجع مهم تأمين اين نياز است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمدتقی راشد‌يزدی»، مدرس حوزه علميه خراسان در همايش «در ساحل غدير» كه روز سه‌شنبه، هفدهم آذرماه در تالار ابن‌سينای مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار كرد: امروز، روزی است كه مردم نيز بايد معنا و مفهوم دانشگاه را بفهمند، امروز دنيای سرعت و فن‌آوری است و علم بايد به داد اين مملكت برسد.
وی زمينه‌های گوناگون دنيای امروز را نيازمند دانشگاه خواند و گفت: امروز همه زمينه‌ها از جمله جنگ، صنعت و خدمات، نمی‌تواند بدون فرهنگ موفق باشد و همه زمينه‌ها نيازمند دانشگاه هستند.
وی با اشاره به اينكه برای شناخت يك انسان كامل، چهار ويژگی حايز اهميت است، گفت: برخورد با هم‌نوع، داشتن تخصص كافی، علم و دانش و نحوه مديريتی چهار شاخص مهم يك انسان كامل است كه همه اين‌ها در وجود حضرت علی(ع) جمع شده است.
وی با تأكيد بر اينكه اندازه‌گيری و درجه‌بندی خصوصيات معنوی انسان با معيارهای خاصی صورت می‌گيرد، افزود: در علم اخلاق چهار درجه به انسان داده شده است، برخی از حيوان پايين‌ترند و برخی در درجه حيوان هستند، برخی تنها فعاليت خود را انجام می دهند كه اينان در درجه انسان هستند و برخی از خودگذشتگی و ايثار می‌كنند كه انسان كامل هستند.
مدرس حوزه علميه خراسان با اشاره به واقعه غدير تصريح كرد: غدير جريان مهمی است كه تداوم امامت و رهبری در آن متجلی می‌شود.
وی با اشاره به جايگاه ولايت در نيل به آرمان‌های اسلامی اظهار كرد: ولايت جريان مهمی است كه انسان را از شك و ترديد باز‌ می‌دارد و توسل به آن، ارزش‌های اسلامی را محقق می‌كند.
يادآوری می‌شود، اجرای تئاتر، اجرای سرود توسط ناشنوايان و توزيع بسته‌های فرهنگی از ديگر برنامه‌های اين همايش بود.
captcha