قاريان قرآن، سربازان جبهه جنگ نرم هستند
کد خبر: 2317048
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷

قاريان قرآن، سربازان جبهه جنگ نرم هستند

گروه فعاليت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن در نشست علمی تخصصی اساتيد و قاريان ممتاز قرآن ضمن بيان اينكه تهذيب نفس باعث خضوع قاری قرآن می‌شود از قاريان و حافظان قرآن كريم به عنوان سربازان جنگ نرم تعبير كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، نشست علمی ـ تخصصی اساتيد و قاريان ممتاز قرآن كريم با محوريت خاستگاه اصطلاحات تجويدی و خشوع در تلاوت صبح امروز، چهارشنبه، 13 ارديبهشت‌ماه، در حسينيه الزهرا(س) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كار خود را آغاز كرد.
علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در اين نشست، اظهار كرد: امروزه پس از گذشت سه دهه از پيروزی انقلاب اسلامی نهال نوپای جامعه قرآنی اندك اندك رشد كرده است و در حال ثمردهی است كه اميد است جامعه از آن بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: يكی از عواملی كه باعث افزايش اين بازدهی می‌شود، ارتقای علمی و فنی تخصصی قرائت قاريان است كه خود تلاوت يك هنر است كه مستلزم علم‌آموزی و مهارت شخصی است و با علوم مرتبط قرائت در ارتباط است. البته برای رشد در سطح كيفی قرائت، اين فقط بخشی از نيازها است كه لازم است ولی كافی نيست.
سرابی عنوان كرد: يكی از مهم‌ترين عواملی كه باعث رشد سطح تأثيرگذاری قاريان قرآن كريم در جهان اسلام است، خضوع قاری و عمل به معارف قرآن خواهد بود. بايد توجه كرد كه قاريان و حافظان قرآن كريم سربازان جبهه جنگ نرم هستند و ارتشيان و پاسداران سربازان خط مقدم در جنگ سخت هستند.
قائم مقام شورای عالی قرآن بيان كرد: همانگونه كه وجه تمايز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلام ايران با سربازان ساير كشورها در داشتن ايمان و اعتقاد به تهذيب نفس و فضائل اخلاقی است، از اين‌رو در عرصه جنگ نرم هم وجه تمايز قاريان با ساير فعالان فرهنگی بايد در تهذيب و خضوع و خشوع الهی آنها باشد.
وی اضافه كرد: البته برای رشد سطح جامعه قرآنی، حمايت‌های مادی و معنوی نيز لازم است كه البته دولت‌های نهم و دهم اهتمام ويژه‌ای به تكريم از چهره‌های قرآنی داشتند كه در اين بين می‌توان به اعطای نشان ملی به فعالان قرآنی توسط رئيس‌جمهور و همچنين عضويت نخبگان قرآنی در بنياد ملی نخبگان اشاره كرد.
سرابی گفت: بايد توجه كرد كه موضوع تكريم از چهره‌های قرآنی و تأمين نيازهای معيشتی فعالان قرآنی به سمت افراطی‌گری پيش نرود زيرا جامعه قرآنی نبايد تبديل به يك قشر ممتاز شوند. در دوره حضرت رسول اكرم(ص) نزديك‌ترين افراد به آنها باتقواترين و قرآنيان آنها بودند و نه مرفه‌ترين آنها.
وی خاطرنشان كرد: متأسفانه با اين وجود بسياری از نيازها و وعده‌های قاريان هنوز تحقق نيافته است و يكی از فعالان قرآنی كه اخيراً در مشهد مقدس دارفانی را وداع گفت هنوز از اين قضيه گله داشتن كه بعد از گذشت چند سال سهميه حج وی عملی نشده بود.
captcha