اذان، بزرگترین دعوت خداوند به بهترين عبادت است
کد خبر: 2375993
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

اذان، بزرگترین دعوت خداوند به بهترين عبادت است

گروه سياسی و اجتماعی: اذان بزرگ‌ترين دعوت خداوند به بهترين عبادت است و صدای اذان به راستی دشمن را به لرزه می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان، آيت‌الله سيدابوالحسن مهدوی رئيس ستاد اذان استان اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری دوم مردادماه در نشست شورای اداری استان اصفهان با بيان اينكه اذان از شعائر بزرگ دين اسلام است و تأثير فراوانی در اصلاح جامعه و مواجهه با تهاجم فرهنگی دارد، گفت: به همين دليل بر اقامه اذان به‌صورت زنده تأكيد زيادی شده است و مؤذن با ادای اذان رحمت الهی را از آسمان به زمين می‌آورد.
وی افزود: اذان بزرگ‌ترين دعوت خداوند به بهترين عبادت است و صدای اذان به راستی دشمن را به لرزه می‌اندازد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از قول امام هشتم‌(ع) ضمانت می‌كنم كه چنانچه در مراكز درمانی و بيمارستان‌ها به‌صورت منظم در سه وقت و هر روز اذان پخش شود، بر روند بهبودی بيماران تأثير می‌گذارد.
وی با اشاره به تأثير اقامه اذان به‌صورت زنده گفت: تاكنون در جلسات ستاد اذان خواهان پخش اذان به‌صورت زنده در سطح شهر شده‌ايم و بهترين مكان برای اين امر در اصفهان را حاشيه زاينده‌رود می‌دانيم.
آيت‌الله مهدوی ادامه داد: بايد در طول حاشيه زاينده‌رود سيستم قوی اذان گذاشته شود تا صدای اذان در فضای شهر پيچيده شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعاليت يك سال گذشته ستاد اذان در استان اصفهان بيان كرد: در يك سال گذشته ستاد اذان هشت جلسه برگزار كرد و بيش از 90 مصوبه داشته است.
وی با بيان اينكه هدف از ايجاد اين ستاد، ترويج اذان‌گويی به‌صورت زنده و تعظيم مؤذنان بوده است، اظهار كرد: تأسيس بنياد مردمی اذان، رونمايی از منشور مؤذنان در مساجد، پی‌گيری پخش زنده اذان از صدا و سيمای اصفهان، تهيه نرم‌افزار جامع اذان، لوح فشرده با موضوع اذان، تدوين كتاب با موضوع اذان و تدوين نظام جامع اذان‌گويی از مهم‌ترين مصوبات ستاد اذان استان اصفهان بوده است.
captcha