کد خبر: 2514761
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

تشييع 6 شهيد گمنام‌ در ياسوج ‌

گروه اجتماعی: استاندار كهگيلويه و بويراحمد ‌از برگزاری مراسم تشييع پيكرهای مطهر شش شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس‌ ‌روز پنج‌شنبه، 22 فروردين‌ماه در شهر ياسوج خبر داد.

سيد‌‌حسين صابری، استاندار كهگيلويه و بويراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كهگيلويه ‌و بويراحمد، با بيان اين‌كه بار‌ ديگر فضای استان، ‌با حضور پيكرهای مطهر شهدا،‌ عطرافشانی می‌شود، گفت: اين مراسم ساعت 11‌ روز پنج‌شنبه، 22 فروردين‌ماه ‌از محل ستاد معراج شهدا يا كانون فرهنگی بسيج با حضور مردم آغاز می‌شود و در مكان حسينيه عاشقان ثارالله به اتمام می‌رسد.
وی اظهار كرد: مراسم وداع با شهدا پنج‌شنبه شب، با اقامه نماز جماعت و دعای كميل در محل حسينيه عاشقان ثارالله،‌ برگزار می‌شود و همچنين روز جمعه صبح دعای ندبه در اين مكان برگزار می‌شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اين مطلب كه روز جمعه ديدار با ‌شش شهيد گمنام برای عموم آزاد است، خاطرنشان كرد: پيكرهای پاك شهدا، ‌عصر جمعه پس از برگزاری دعای سمات‌، به سمت شهرهای لنده، ‌دهدشت و دنا،‌ رهسپار می‌شوند.
صابری با بيان اين مطلب كه مردم شهرستان‌های لنده، ‌دهدشت و دنا‌،‌ با استقبال از پيكرهای شهدا و تجديد ميثاق با آنان، ‌پذيرای اجساد مطهر شهيدان گمنام هستند و مراسم مختلف وداع با شهدا نيز در اين شهرستان‌ها برگزار می‌شود، تصريح كرد: روز 25 فروردين‌ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ‌پيكرهای پاك شهدا در شهرهای سی‌سخت، ‌لنده و دهدشت، ‌تدفين می‌شوند.
وی اضافه كرد: از اقشار مختلف مردم استان، ‌هيئت‌های مذهبی، ‌اصناف و كسبه، ‌بسيجيان و ... جهت حضور پرشور در اين مراسم دعوت‌ می‌شود.
captcha