به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبريز ايران با غزه فلسطين امروز، 24 فروردينماه با حضور رفيق سالم ملكی، شهردار غزه و عليرضا نوين، شهردار تبريز در محل شهرداری تبريز صورت گرفت.
دراين مراسم شهرداران هر دو شهر بر ايجاد همكاریهای فی ما بين تأكيد كردند.
شهردار تبريز در اين آيين از اعزام قريبالوقوع كاروان دوستی تبريز به غزه برای اعلام حمايت مجدد مردم و مسئولان اين شهر با ملت غزه و نيز بررسی راههای كمك تبريز به بازسازی غزه خبرداد.
نوين افزود: تلاش برای تبادل اطلاعات، تجربيات و ساير همكاریها در حوزههای عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل، توسعه شهری، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی، تأسيسات و فضای سبز، مرمت و حفظ آثار تاريخی و ميراث فرهنگی، مبادله هيئتهای كارشناسی، توسعه زيرساختهای گردشگری دوجانبه و تبادل گردشگر، گسترش مناسبات فرهنگی و ورزشی، همكاریهای سرمايهگذاری، توسعه روابط اقتصادی، برپايی نمايشگاهها و هفتههای فرهنگی و مشاركت در بازسازی غزه از جمله مفاد مورد تفاهم در قرارداد خواهرخواندگی تبريز با غزه به شمار میرود.