تقوا همچون قلعه‌ای مستحکم انسان را از گناهان حفظ می‌كند
کد خبر: 2524503
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

تقوا همچون قلعه‌ای مستحکم انسان را از گناهان حفظ می‌كند

گروه اجتماعی: خطيب جمعه اصفهان گفت: تقوا همچون قلعه‌ای است كه اگر انسان در آن قرار گيرد از شر گناهان حفظ می‌شود و اگر خارج از اين قلعه قرار گيرد دچار انحراف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبائی‌نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های اين هفته‌ نماز جمعه‌ اصفهان كه در مسجد امام(ره) برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و ترك معاصی، به حديثی از اميرالمؤمنين(ع) در خصوص تقوا اشاره و گفت: تقوا همچون قلعه‌ای است كه اگر انسان در آن قرار گيرد از شر گناهان حفظ می‌شود و اگر خارج از اين قلعه قرار گيرد دچار انحراف می‌شود.
امام جمعه اصفهان به‌مناسبت فرارسيدن 9 ارديبهشت‌ماه، به اهميت شورا پرداخت و تصريح كرد: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بايد به افرادی ارزشی رأی دهند كه انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را قبول دارند و برگزيدگان مردم در شورا‌ها بايد دلسوز انقلاب، اهل كار و متخصص و همچنين اهل مشورت باشند.
آيت‌الله طباطبائی‌نژاد، آثار درخور توجه شورا‌ها طی چند دوره برپائی آنها را مثبت ارزيابی كرد و يادآور شد: يكی از اقدامات خوب در شورا‌ها، انتخاب شهردار بومی، اهل كار و دلسوز شهر است و در چند سال اخير كارهای زيربنايی بسيار ارزشمندی در اصفهان انجام شده و اين شهر را به‌عنوان نصف جهان حفظ كرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به در پيش رو بودن روز ملی شوراها، پيرامون اعتبار مشورت در پيشگاه كلام‌الله مجيد، خاطرنشان کرد: مشورت در تمامی امور زندگی از جمله كار منزل، شهر و مملكت‌داری از خصلت‌های خوبی است كه در اسلام بر آن تأكيد شده است.
آيت‌الله طباطبائی‌نژاد در ادامه، ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر را از ديگر مناسبت‌های مهم هفته آينده برشمرد و ضمن اشاره به حديثی از حضرت زهرا(س) اظهار كرد: در اين حديث از ايشان نقل شده است كه من سه چيز را دوست دارم؛ يكی قرائت قرآن، دومی انفاق در راه خدا و سومی نگاه به چهره پيامبر(ص).
captcha