دانش‌آموزان پيام آوران خانواده‌ها؛ در خصوص اجرای فرامين رهبری درباره حماسه‌ اقتصادی
کد خبر: 2530229
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

دانش‌آموزان پيام آوران خانواده‌ها؛ در خصوص اجرای فرامين رهبری درباره حماسه‌ اقتصادی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران در خصوص بخش اول شعار امسال يعنی حماسه اقتصادی، گفت: در خصوص اجرای فرامين رهبری درباره حماسه‌ اقتصادی، دانش آموز می‌توانند پيام‌آور خوبی برای خانواده‌های خود باشند.

رضا زمانی، معاون فرهنگی‌ و‌ پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، گفت: دانش‌آموزان در سنين مدرسه، مهارت‌های زندگی به خصوص مهارت كار‌گروهی، حضور در صحنه‌های اجتماعی، كمك به همنوعان، تقويت روحيه مسئوليت‌پذيری و مشاركت در مسائل اجتماعی را كسب می‌كنند.
وی با اشاره به برگزاری همايش تجمع يگان‌های نمونه پيشتازان دانش‌آموزی گفت: در همايش سازمان دانش‌آموزی كه به صبح امروز، 18 ارديبهشت‌ماه برگزار شد، يگان‌های نمونه پيشتازان، در محل امور تربيتی اداره آموزش‌ و پرورش تهران حضور پيدا كردند.
معاون فرهنگی‌ و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، ادامه داد: در اين مراسم، علی حسنی، معاون سازمان دانش‌آموزی كشور به تشريح ابعاد و اهم فعاليت‌های سازمان دانش‌آموزی پرداخت.
وی با بيان اينكه در اين همايش مديران و مربيان سازمان دانش‌آموزی مناطق شهر تهران حضور داشتند، گفت: دانش‌آموزان با اجرای سرودهای ويژه دانش‌آموزی، مروری بر شرح وظايف و كاركردهای سازمان دانش آموزی، اجرای نيايش و تجديد عهد و پيمان با شهدا، امام شهدا و رهبر و اجرای برنامه‌های نمادين با شكوه، سالروز تاسيس سازمان دانش‌آموزی كشور را گرامی‌داشتند.
زمانی خاطر نشان كرد: دانش‌آموزان با حضور در فعاليت‌های اردويی و آموزشی، علاوه بر يادگيری مهارت‌های فردی و جمعی، آشنايی با مهارت‌های اجتماعی، سياسی و تربيتی را نيز كسب می‌كنند.
وی محور اساسی فعاليت سازمان دانش‌آموزی آموزش را كسب مهارت‌های زندگی بر اساس آموزه‌های اسلامی به خصوص آنچه كه دغدغه مقام معظم رهبری آشنايی با سبك زندگی‌اسلامی است، دانست.
معاون فرهنگی‌ و پرورشی آموزش‌ و پرورش شهر تهران، افزود: نكته مهمی كه فرزندان از امروز ياد می‌گيرند، آمادگی برای نقش آفرينی در شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری «حماسه اقتصادی و حماسه سياسی» است.
وی در خصوص بخش اول شعار امسال يعنی حماسه اقتصادی، گفت: در خصوص اجرای فرامين رهبری درباره حماسه‌ اقتصادی، دانش آموز می‌توانند پيام‌آور خوبی برای خانواده‌های خود باشند.
وی ادامه داد: استفاده از كالاهای ايرانی، كمك به اشتغال‌زايی، جلوگيری از خروج ارز، تقويت روحيه مقاومت و ايستادگی در مقابل تحريم، آموزش درست مصرف بهينه و اجتناب از خريد كالاهای خارجی، از مهم‌ترين محورهايی است كه دانش‌آموزان آن را ياد گرفته و الگو سازی می‌كنند.
زمانی در خصوص محور دوم شعار سال يعنی حماسه سياسی نيز تصريح كرد: با وجود اينكه اين دانش‌آموزان در سن رای نيستند اما می‌توانند از طريق فرهنگ‌سازی و گفتمان در خانواده خود، نقش بسزايی در حضور حداكثری مردم ايران در پای صندوق‌های رای را ايفا كنند.
captcha