شهدا در عمل مروج فرهنگ قرآنی بودند
کد خبر: 2571323
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

شهدا در عمل مروج فرهنگ قرآنی بودند

گروه جهاد و حماسه: فرمانده سابق سازمان بسيج شهرداری تهران با بيان اينكه شهدا قهرمانان قرآنی هستند، ادامه داد: هر چه اين بزرگان را كه در عمل مروج فرهنگ قرآنی بوده‌اند بيشتر به جامعه معرفی كنيم، در تربيت جوانان موفق‌تر عمل كرده‌ايم.

سرهنگ امير جعفری، فرمانده سابق سازمان بسيج شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، بر ضرورت نگارش كتاب درباره شهدا به ويژه شهدای شاخص قرآنی مثل شهيد سيدحسين علم‌الهدی برای آشنايی افراد جامعه با فرهنگ غنی آنها تأكيد كرد و گفت: اين بزرگان در ارض و سماء، غرق در قرآن و نهج‌البلاغه بوده‌اند.
وی با بيان اينكه شهدا قهرمانان قرآنی هستند، ادامه داد: هر چه بتوانيم اين بزرگان را كه در عمل مروج فرهنگ قرآنی بوده‌اند و به شهادت كه نتيجه و پاداش آنها در اين مسير بوده‌ است، رسيده‌ا‌ند را به جامعه معرفی كنيم، در ترويج فرهنگ جهاد و مقاومت و انقلابی تربيت كردن جوانان موفق‌تر عمل كرده‌ايم.
سرهنگ جعفری ادامه داد: اگر فرهنگ ايثار و شهادت با مصاديق عينی و ملموس به جوانان عرضه شود، قطعاً اين فرهنگ جايگزين فرهنگ غربی و وارداتی ماهواره‌ها و الگو قرار دادن شخصيت‌های هاليوودی می‌شوند و افراد می‌آموزند كه از شخصيت‌های حقيقی انقلاب و دفاع مقدس به عنوان الگو بهره‌ بگيرند و نكته متمايز كننده الگوهای غربی و اسلامی را می‌توان دستيابی به نتيجه و هدف نهايی كه همان شهادت است، دانست.
وی درباره لزوم تشويق و جهت‌دهی به نويسندگان از سوی مسئولان و متوليان فرهنگی، عنوان كرد: رسالت معرفی و تبيين نقش شهدا و ايجاد الگو از آنها برای جوانان، نه تنها برعهده نويسندگان است كه عزم عمومی همه نهادها، از جمله صدا و سيما و صاحبان قلم را می‌خواهد. به ويژه در حوزه‌های مستندسازی و فيلم‌سازی كه بازخوردهای خوبی در جامعه دارد، نتيجه مطلوبی به دست می‌آيد.
سرهنگ جعفری در بخش پايانی سخنان خود به ايفای نقش بسيج شهرداری در اين حوزه اشاره و اظهار كرد: برپايی سايت «24 هزار شهيد، 24 هزار وبلاگ» يكی از فعاليت‌های ما در انجام رسالت زنده نگه‌ داشتن ياد شهدا است.
وی با بيان اينكه در اين سايت مسابقه‌ای هم برگزار شده است كه در آن سه هزار وبلاگ برای شهدای تهران روی خط رفته‌ است، عنوان كرد: اين طرح در ادامه به جانبازان می‌پردازد تا خاطرات و دست‌نوشته‌های آنها را پيش از فراموش شدن در فضای مجازی ثبت كند.
سرهنگ جعفری همچنين از انتشار اين مجموعه خاطرات در آينده خبر داد و اظهار كرد: به زودی با افزايش حجم اطلاعات، كتاب‌هايی از اين منابع منتشر می‌شود.
captcha