کد خبر: 2589178
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

141 امامزاده در سطح شهرستان كهگيلويه وجود دارد

گروه اجتماعی: مدير اداره اوقاف و امور خيريه كهگيلويه گفت: 141 امامزاده در سطح این شهرستان ‌وجود دارد كه برای بازسازی و مرمت اين تعداد بقعه متبركه نيازمند جلب مشاركت‌های مردمی هستيم.

عبدالنبی صمديان، مدير اداره اوقاف و امور خيريه كهگيلويه در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كهگيلويه ‌و بويراحمد، گفت: 141 امامزاده در سطح شهرستان كهگيلويه وجود دارد كه برای بازسازی و مرمت اين تعداد بقعه متبركه نيازمند جلب مشاركت‌های مردمی هستيم.
وی در‌خصوص وضعيت ساخت‌ و ساز امامزاده مير‌سالار(ع) اظهار كرد: بازسازی بقعه اين امامزاده از سال 62 با شركت بزرگان و علمای سادات ميرسالار شروع شد.
مدير اداره اوقاف و امور خيريه كهگيلويه بيان كرد: وضعيت كنونی اين بقعه متبركه حاصل تلاش 30 ساله دست‌اندركاران است و‌ برای توسعه محوطه امامزاده و تسهيل محور ارتباطی هنوز نيز نياز به اجرای عمليات گسترده است.
صمديان ابراز كرد: نذورات با هماهنگی هيئت امنای امامزادگان و اوقاف از ضريح برداشت می‌شود و نذورات جمع‌آوری شده در سامانه حقوقی امامزادگان كه به‌صورت سراسری است، ثبت می‌شود.
وی عنوان كرد: زائرسرا و احداث پاركينگ از نيارهای اساسی امامزاده ميرسالار برشمرد و خاطرنشان كرد: با توجه به خيل عظيم زائران كه همه ساله روانه اين بارگاه می‌شوند لازم است مسئولان به فكر مرمت جاده ارتباطی اين امامزاده باشند.
مدير اداره اوقاف و امور خيريه كهگيلويه مساجد را پايگاه ديانت دانست و با اشاره به اين‌كه 580 مسجد و مكان مقدس در شهرستان وجود دارد، اضافه كرد: اماكن مقدس و بقاع متبركه در تخصيص هزينه‌ها مظلوم واقع می‌شوند و با اعتبارات ناچيز نمی‌توان كار را به‌ جايی رساند.
captcha