کد خبر: 2606468
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

برگزاری جشن دهه ولايت در 4 مسجد محوری بجنورد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول دبيرخانه كانون‌های مساجد خراسان شمالی گفت: به‌مناسبت گراميداشت دهه ولايت از امشب، 29 مهرماه تا عيد بزرگ غدير هر شب در يكی از مساجد شهرستان بجنورد مراسم جشن برگزار می‌شود.

هاشم شيرازيان، مسئول دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، اظهار كرد: عيد سعيد قربان و عيد غدير خم بزرگترين عيد مسلمانان جهان است، به همين مناسبت فاصله 10 روزه عيد سعيد قربان تا عيد غدير به نام دهه ولايت نامگذاری شده است.
وی افزود: در 4 شب آخر دهه ولايت و با هدف آشنايی با سيره و روش حضرت علی(ع) و بررسی زوايای مختلف شخصيت آن حضرت، هر شب در يكی از مساجد شهرستان بجنورد برنامه محوری جشن و سخنرانی برگزار می‌شود.
اين مقام مسئول ادامه داد: به همين مناسبت دوشنبه، 29 مهرماه اولين برنامه دهه ولايت، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب‌الزمان(عج)، كوی امام هادی(ع) برگزار می‌شود.
شيرازيان اضافه كرد: سه‌شنبه، 30 مهرماه در مسجد قدس واقع در كوی صادقيه، چهارشنبه، 1 آبان‌ماه در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) كوی ملكش و پنجشنبه، 2 آبان‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خيابان حر مراسم جشن برگزار می‌شود.
مسئول دبيرخانه كانون‌های مساجد عنوان كرد: در شب عيد غديرخم در همه مساجد و مراكز مذهبی استان خراسان شمالی مراسم جشن، سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.
وی يادآور شد: برنامه‌های اين شب‌ها شامل سخنرانی، مداحی و مولودی‌خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری، به همراه پذيرايی شام خواهد بود. غدير سند هويت و حقانيت شيعه است و اين عيد بزرگ بايد باشكوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.
captcha