کد خبر: 2645706
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
همزمان با سالروز ۹ دی؛

۴ مجلس تعزیه با موضوع ولایت در کرمان برگزار می‌شود

گروه هنر: مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود گفت: ۴ مجلس تعزیه با موضوع ولایتمداری همزمان با سالروز ۹ دی در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، ثارالله انکوتی، مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود روز گذشته، 7 دی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  گفت: مجالس تعزیه عابس و شوذب، حربن یزیدریاحی، شاهچراغ و حضرت عباس(ع) همزمان با سالروز 9 دی با محوریت ولایت در کرمان شبیه‌خوانی می‌شود.
وی با بیان اینکه این مجالس تعزیه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و فرا رسیدن سالروز 9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت برگزار می‌شود، افزود: به‌همین مناسبت مجالس انتخاب شده با محوریت وفاداری و ولایتمداری اصحاب امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.
مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود عنوان کرد: این مراسم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، انجمن تعزیه استان کرمان، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شود.
انکوتی گفت: در این مجالس، برهنه شدن و عریان جنگ کردن عابس و غلامش شوذب، توبه‌پذیری حربن یزیدریاحی و وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) نسبت به امام زمان‌شان نشان داده می‌شود.
مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده‌زیار با بیان اینکه آخرین شب از برگزاری مجالس تعزیه با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) مصادف می‌شود، عنوان کرد: به همین مناسبت در شب چهارم مراسم تعزیه‌خوانی، مجلس تعزیه شاهچراغ(ع) به‌صورت شادمانه شبیه‌خوانی می‌شود.
انکوتی با بیان اینکه مجالس یاد شده توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده‌زیار اجرای عمومی می‌شود، تصریح کرد: هنرمندان محمدمهدی، رضا و امیرحسین میراحمدی، مجتبی سعادتی، ثارالله انکوتی، غلامرضا سبحانی‌فرد، علیرضا و محمد افضلی، غلامرضا حسن‌زاده، علیرضا مختارآبادی، صالح صدقی شبیه‌خوانان و حسین نخعی موزیک تعزیه را برگزار می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم از تاریخ سه شنبه 9 دی‌ماه تا جمعه 12 دی‌ماه جاری هر شب از ساعت 18 و 30 دقیقه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان فیروزآباد کرمان برگزار می‌شود.

captcha