به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، امروزه بازیهای رایانهای به عنوان قدرتمندترین ابزار رسانهای نظام سلطه برای مهندسی افکار عمومی به خصوص گروه سنی کودک، نوجوان و جوان در سطح جهان به شمار میروند و در همین راستا از حیات خلوتی که در بستر فرهنگی بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان ایران ایجاد شده است، اصلیترین سوء استفاده را میکنند.
واقعیت امر آن است که این حیات خلوت تنها با مسئله غفلت مسئولان مربوطه ایجاد نشده است بلکه با کمی تعمق بر روی این گزارش به خوبی نوعی خوابزدگی و تغافل در این حوزه حساس و مهم که بارها مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته استنباط میشود.
در ادامه آنچه از نظر میگذرد واکاوی یکی از مشهورترین بازیهای رایانهای ضد اسلامی است که در چند ماه اخیر مجوز نشر از بنیاد ملی بازی های رایانه ای دریافت کرده است، لازم به ذکر است که ضد اسلامی بودن این بازی به قدری برجسته است که همانند تصویر ذیل نیازی به توصیف خشونت زائد الوصف این بازی نیست.
داستان این بازی اینگونه است که گروهی مذهبی موسوم به روشنگران، ویروسی را در اختیار دارند که کارکرد آن ویروس مسخر کردن فرد مبتلا به توسط گروه مذکور میباشد، به همین منظور گروه روشنگران برای تحقق بیش از پیش اهداف خود و دستیابی به یک وسیله جدی برای اثر گذاری قابل توجه در جهان اقدام به ربودن دختر رئیس جمهور آمریکا کرده و هدفشان از این ربایش تزریق ویروس موصوف به وی است.
با توجه به کلیت داستان بازی به بررسی مطالب و نشانههای ضد اسلامی مستتر در بازی و سیاستهای سازنده بازی میپردازیم که با ظرافت خاصی بر روی محتوای آن کار کرده و در واقع به دنبال نهایت تأثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب بوده است.
در جریان فتوحات دین مبین اسلام در قرن هفتم میلادی کشور اسپانیا توسط مسلمانان فتح میشود و در واقع همان کشوراسپانیا پس از مدتی به کانون مشکلات مسلمانان تبدیل شده و در آن زمان پاشنه آشیلی برای خروج مسلمانان از اروپا میشود، هدف از مطرح کردن این موضوع یکسان بودن محل استقرار گروه روشنگران در بازی با یکی از مهمترین فتوحات مسلمانان یعنی کشور اسپانیا است و اما این تنها یک برداشت شخصی از تشابهات نمیباشد بلکه بازی دارای قراینی میباشد که گواهی بر اغراض پلید ضد اسلامی سازندگان آن است یکی از این قراین کتابی است که در جریان بازی به دست مخاطب میرسد و شرح آن تنها همین چند کلمه است: (در سالهای خیلی دور گروهی مذهبی بودند که در این منطقه ریشهای عمیق داشتند و صدا میشدند روشنگران) حال با توجه به این شرح از کتاب و فتوحات اسلام به عنوان تنها مذهبی که در سالهای خیلی دور در کشور اسپانیا ریشه عمیق داشته است، جای هیچگونه تشکیکی وجود ندارد که منظور سازندگان بازی از گروه مذهبی روشنگران همان دین مبین اسلام است.
کشتن افراد گروه مذهبی روشنگران توسط گیمر در مکانهایی شبه اسلامی
در یکی دیگر از مراحل این بازی گیمر با یک «درب» روبرو خواهد شد که میگوید پایگاه اصلی مذهب روشنگران در پشت این در است و گیمر باید از طریق این درب به درون آنها نفوذ کند، نکته به شدت ضد اسلامی این مرحله از بازی شباهت تمام و کمال این در با درب «مسجدالنبی» است که باز جای هیچگونه تشکیکی وجود ندارد؛ چرا که تصاویر ذیل برگرفته از محیط بازی است، گواه این مطلب می باشد، ضمناً سازندگان بازی لوگو و علامت گروه مذهبی روشنگران را بر روی نام مقدس پیامبر مکرم اسلام که بر روی گردی در حک شده است، قرار دادهاند.
مقایسه تصویر اصلی درب مسجد با تصویر بازی در کنار یکدیگر
علامت و لوگو گروه روشنگران در جریان بازی به مخاطب بارها نشان داده می شود
با این تفاسیر پیام بازی بدین صورت است که گیمر برای نجات بشریت و مأموریت تعریف شده «تان» یعنی نجات دختر رئیسجمهور آمریکا به سرزمینی که پاشنه آشیل اسلام در دورهای بوده است، مراجعه کرده که داستان انحطاط اعتقادی مسلمانان در آن دوره بسیار مشهور است و در ادامه با تلاش به جمعآوری ثروت در جریان بازی و تبدیل کردن آن به سلاح و تجهیزات نظامی (دغدغه اصلی کشور آمریکا) به مبارزه و اضمحلال گروه مذهبی روشنگران که در واقع با این میزان قراین قطع به یقین همان مسلمانان هستند، بپردازد.
همچنین «اظهر من الشمس»؛ پیام این بازی بوده که کاملا منبعث از سیاستهای اجرایی نظام سلطه در رابطه با کشورهای اسلامی است و دارای دو محور اصلی بوده که میتوان به انحطاط اعتقادی و سناریوسازی برای افزایش میزان فروش سلاح و تجهیزات نظامی اشاره کرد.
همچنین از انتشار این بازی 10 سال است که میگذرد و دقیقاً قصد مسئولان از اعطای مجوز به این بازی ضد اسلامی پس از 10 سال چیست؟
توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازیهای رایانهای
مهدی حقوردی طاقانکی، کارشناس بازیهای رایانهای با اشاره به ضریب نفوذ بازیهای رایانهای اظهار کرد: بازیهای رایانهای با ضریب نفوذ بسیار بالایی که در میان نوجوانان و جوانان دارند به علت انفعال و بیتوجهی به این رسانه تعاملی از سوی مسلمانان به ابزاری برای سوء استفاده غرب بدل شده است.
وی افزود: در کنار بازیهایی که میتوانند ابزاری مناسب برای آموزش و سرگرمی باشند با بازیهایی روبرو هستیم که به بهانه سرگرمی بنیانهای اعتقادی جهان اسلام را هدف گرفتهاند.
این کارشناس بازیهای رایانهای تصریح کرد: در نسخه چهارم بازی «رزیدنت اویل» گیمر در نقش «لیون اسکات کندی» موظف است که به مبارزه با یک فرقه مذهبی جنایتکار در اسپانیا برود و دختر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را از دست آنها نجات دهد.
وی ادامه داد: در یکی از مراحل این بازی که در یک قلعه رخ میدهد با حل یک معما قفل درب باز میشود و وارد یک اتاق میشود، اتاقی که در آن تلهای مرگبار کار گذاشته شده و گیمرباید با شلیک به چهار چراغ نورانی در چهار سمت اتاق تله را از کار بیندازد.
حقوردی اظهار کرد: اگر با دقت به طرح دری که از آن گیمر میگذرد، نگاه کنیم، متوجه نام پیامبر (ص) بر روی طرح این درب می شویم. به راستی درج نام پیامبر(ص) بر روی درب اتاق قلعه فرقه مذهبی جنایتکار که اتفاقا با امریکا سر جنگ و دشمنی دارد به چه معناست؟ اما این موضوع به همین جا ختم نمیشود. آیا صرفا از نام پیامبر(ص) برای طرح درب استفاده شده است؟
وی ادامه داد: طرح این درب خیالی نیست ومیتوانیم مثل این درب را در یکی از اماکن معروف اسلامی که مورد احترام تمام مسلمین جهان است، بیابیم.
این کارشناس بازیهای رایانهای تصریح کرد: شرکت کپکام بطور شیطنتآمیز و موهنی از طرح درب مسجدالنبی در مکان استقرار این گروه تروریستی مذهبی استفاده کرده و سعی نموده غیر مستقیم آن را به پیراوان پیامبر اسلام (ص) منتسب کند.
وی بیان کرد: بیان همین مصادیق اندک بیانگر نوع نگرش غرب به بازیهای رایانهای است و نباید وقوع چنین اتفاقاتی را در بازیهای رایانهای تصادفی خواند. غرب به بازیهای رایانهای به عنوان سرگرمی یا صنعت صرف نگاه نمیکند بلکه آن را به عنوان یک رسانه تأثیرگذار جهانی پذیرفته و به همین دلیل بر روی آن سرمایهگذاریهای جدی انجام داده و آن را در مواردی وسیلهای برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه خود قرار داده است.
حقوردی اظهار کرد: این رخدادها زمانی روی میدهد که متأسفانه دنیای اسلام در انفعال بسر میبرد و از این رسانه بهرهبرداری لازم را نمیکند. امید است که با موج بیداری اسلامی که در کشورهای مسلمان آغاز شده زمینهای برای استفاده از تمام ظرفیتهای رسانهای از جمله بازیهای رایانهای فراهم شود.
سری بازیهای رزیدنت اویل با فروش ۶۰ میلیون نسخه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳، به بزرگترین مجموعه بازی شرکت کپکام مبدل شده است، آیا ادامه رزیدنت اویل ها در ایران (شماره 5 و 6) نیز مجوز خواهد گرفت؟
یعنی اگه شما متوجه این نمی شدید هیچ گروهی در وزارت ارشاد بر این توهین به مقدسات اسلام آگاه نبود؟
این تشکیلات عریض و طویل در ارشاد برای چی پس؟؟؟؟
اینا هیچ ربطی به هم نداره
این بازی ساخت ژاپنه
اون در هم توش نوشته بود محمد
ولی اصلا شبیهش نبود
اون دره ام اصلا شبیهش نبود
اتفاقا اگر بحث انتقاد مذهبی هم باشه همش بحث کشیش و کلیساست و اصلا آثاری از اسلام نیست.
دشمن اصلی هم یک کشیش شیطان صفته که مردم رو با ویروسی از نظر ذهنی مریض کرده.
به نظر میرسه نویسنده این متن از دوستان آقای رائفی پور هستند
اونا اصلا کاری به اسلام ندارن. اتفاقا دشمن اصلی کشیش یک کلیساست. چه ربطی به اسلام و توهین به اون داره؟!!!