به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، همایش بازیهای رایانهای در جامعه ایران با حضور مسعود کوثری، استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران، حسن کریمیقدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای و امیرحسین فصیحی، تولیدکننده و مدرس بازیهای رایانهای در سالن شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزارشد.
حسن کریمیقدوسی، قائم مقام بنیاد به وضعیت بازیسازی در کشور اشاره کرد و با یادآوری اینکه اکثر بازیسازهای ایرانی در گذشته بازیهای خارجی را تجربه کردهاند، گفت: بازیسازان کشور با توجه به نیاز جامعه امروزی، تلاش میکنند تا براساس ذائقه مخاطب ایرانی بازی تولید کنند.
وی به فعالیتهای پژوهشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای اشاره کرد و گفت: بنیاد در زمینه پژوهشی واحدی به نام اسرا را راه اندازی کرد که در یک پروژه پژوهشی سه ساله با حضور استادان دانشگاه، بازیهای رایانهای را براساس معیارها و ارزشهای اسلامی – ایرانی و نیز شاخصهای علمی رده بندی کردند و امروز ما به جرأت میتوانیم بگوییم ایران در خاورمیانه و در میان کشورهای اسلامی تنها کشور دارای نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانه است.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه کتاب «بومیسازی بازیهای ایرانی» که با همکاری بنیاد و معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به مرحله چاپ رسیده است، توضیح داد: بازیسازی در جهان دارای استانداردهایی است که از قواعد و چهارچوبهای خاصی پیروی میکند و محتوای بازیهای ساخت ایران باید از نظر هنری بومیسازی شوند.
کریمی قدوسی افزود: داشتن ایده به معنای بازینامه چند صد صفحهای نیست بلکه ایده به معنای داشتن یک مکانیک ساده، جذاب و فان است که فرد را درگیر خود کند.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: براساس مصوبه کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی، قراراست شرکتهای بازیسازی برای دریافت حمایتهای نقدی و غیرنقدی رتبهبندی شوند و برای همین بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان متولی ردهبندی شرکتها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: طرح ردهبندی شرکتهای بازیسازی به منظور سهولت در ارائه تسهیلات حمایتی به بازیسازان و هدفمندسازی آن اجرایی میشود و برای این منظور سامانهای نرمافزاری تهیه شده و شرکتهای علاقهمند برای ثبت اطلاعات میتوانند به نشانیiranrate.ir مراجعه کنند.
در پایان حسن کریمیقدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای و امیرحسین فصیحی، تولیدکننده بازی رایانهای گرشاسب پرسشهای دانشجویان در زمینه بازیهای رایانهای پاسخ دادند.