بهمن پارساآرا، کارگردان نمایش دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) گفت: به زعم بسیاری از کارشناسان تئاتر، تاریخ مصرف پرداختن به موضوع دفاع مقدس در عرصه تئاتر گذشته است و اگر به موضوع همچنان مداومت داشته باشیم، به اعتقاد آنان کاری تکراری و بیفایده است، در صورتی که اینگونه نیست.
وی در ادامه عنوان کرد: همچنان میتوان از موضوع دفاع مقدس سالها پس از اتمام جنگ در تبعات و عوارض اجتماعی ناشی از آن جست و در پی پرداختن به اتفاقات بکری بود که منجر به طراحی فضای خلاقانهای در عرصه هنرهای نمایشی میشود.
پارساآرا تصریح کرد: به هر حال برای احیای تفکر جهادی و سلحشوری دوران دفاع مقدس شاید دیگر نتوان مستقیم به موضوع جنگ و اتفاقات اصطلاحاً خاکریزی پرداخت، اما آنچه که پس از دفاع مقدس و در عرصه اجتماعی شاهد آن هستیم و متأثر از دوران دفاع مقدس است که بیشتر نیز شامل ایثار، از خودگذشتگی و زندگی آبرومندانه نسل بازمانده از جنگ است میتواند خود مصداقی از تئاتر دفاع مقدس و مقاومت باشد.
وی که با کارگردانی نمایش «واپسین رقص برگ با باد» برگزیده تئاتر کشوری شده و نمایش او در جشنواره «تئاتر بسیج» عنوان برگزیده را از آن خود کرده است و موفق به اجرای آن در جشنواره تئاتر فجر شده است، گفت: این نمایش دقیقاً به همین مقطع میپردازد، یعنی پس از دفاع مقدس که مادری همچنان چشمانتظار بازگشت فرزندش از جنگ است و همرزم او رازی را از مادر پنهان میکند، رازی که با شناسایی پیکر فرزند شهید برملا میشود.
پارساآرا در پایان اظهار کرد: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به شکل محدود از 6 تا 8 خرداد این نمایش را به دعوت حوزه هنری اجرا کردیم و منتظر نظر مساعد مسئولان برای اجرای عمومی این نمایش در تالار اداره تئاتر و یا تالار مولوی نیز هستیم.