فاصله حجاج ایرانی با ویروس کرونا/ معاینه زائران هنگام ورود به ایران
کد خبر: 3358223
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
سروش:

فاصله حجاج ایرانی با ویروس کرونا/ معاینه زائران هنگام ورود به ایران

گروه سلامت: رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این مورد که هیچ یک از حجاج ایرانی به کرونا ویروس مبتلا نشده است، از معاینه حاجیان هنگام ورود به ایران خبر داد.

محمود سروش، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در‌ گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سلامت عمومی زائران ایرانی بیت‌الله حرام خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و پیگیری‌های وزارت بهداشت تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در میان زائران ایرانی حاضر در شهرهای مکه و مدینه گزارش نشده است.

وی با بیان ضعف عربستان در مقابله با این بیماری و کنترل آن عنوان کرد: برابر با آخرین گزارش‌ها و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی کشور عربستان تا کنون نتوانسته است با شیوع این ویروس مقابله کرده و آن را کنترل کند و لذا این مسئله وظیفه ما را در برابر شهروندان ایرانی که در آن کشور به سر می‌برند دوچندان می‌کند.

سروش در ادامه از همه زائران ایرانی درخواست کرد برای کاهش تهدید‌ها، پیش و حین عزیمت، به توصیه‌های کادر بهداشتی در فرودگاه‌ها و شهرهای مکه و مدینه توجه کافی داشته و به آنها عمل کنند.

وی افراد بالای 65 سال، بیماران دیابتی و مبتلایان به فشارخون را از جمله گروه‌های آسیب پذیر در برابر کرونا ویروس قلمداد کرد و بیان کرد: این افراد به همراه بیماران دارای ضعف ایمنی و بیماری کلیوی مزمن و کسانی که تحت شیمی‌درمانی بوده‌اند از جمله افرادی هستند که بیشترین آسیب پذیری را در برابر این بیماری داشته و باید به توصیه‌های پزشکی در فرودگاه‌ها توجه کنند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز امروز خواستار مراقبت 14 روزه از زائران در حین بازگشت شد. 

وی با اشاره به معاینه دقیق و مراقبت از سلامت زائران در حین بازگشت از عربستان به ایران یادآور شد: در فرودگاه‌ها با دستگاه‌های لیرزی زائران مورد معاینه قرار گرفته و درجه حرارت آنها چک می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک به پایگاه بهداشتی، درمانی مرزی منتقل شده و در صورت وجود شرایط نامساعد به بیمارستان‌های از پیش تعیین شده انتقال داده می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: زائرانی که حین معاینات هیچ گونه علائمی از بیماری بروز نداده باشند در منزل خود در طول 14 روز مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

captcha