افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس‌های بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در رشت
کد خبر: 3370669
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس‌های بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در رشت

گروه هنر: صبح امروز، ۴ مهر نمایشگاه مجموعه عکس‌های محمد خوشرو، عکاس برجسته کشورمان از بارگاه امام علی(ع) با حضور جمعی از مسئولان در نگارخانه مارلیک رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، نمایشگاه مجموعه عکس‌های محمد خوشرو، عکاس برجسته کشورمان از بارگاه ملکوتی امام علی(ع) به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه فرهنگی و هنری توسعه هنرهای معاصر، موسسه توسعه ایرانیان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صبح امروز، 4 مهر در نگارخانه مارلیک رشت افتتاح شد.

در این نمایشگاه  26 اثر در اندازه 180*120 سانتی‌متر که محصول 6 سال عکاسی از بارگاه ملکوتی امیرالمومنین علی(ع) است در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

محمد خوشرو، عکاس برجسته کشورمان در حاشیه این مراسم، درخصوص برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: از سال 88 تا پایان سال 93 و در طول شش سال اقدام به عکاسی از بارگاه ملکوتی امام علی(ع) نمودم که نتیجه این مهم بنا بر پیشنهاد دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برپایی نمایشگاه عکس در استان‌های مختلف کشور است.

وی افزود: بنده این مجموعه را در قالب یک نذر فرهنگی در ذهن داشتم و برای تهیه عکس‌های بارگاه امام علی(ع) نزدیک به ۲۰ بار سفر کرده‌ام که از این تعداد هفت‌بار عکاسی و مابقی را کشف و شهود زوایای عکس داشتم.

خوشرو  با بیان اینکه به غیر از بارگاه امام علی(ع) از سایر مقابر مقدس نیز عکاسی داشته است، تصریح کرد: از جمله چهار کتاب شامل خیال، نسیم سحر، سجده صاحب‌نظرات و بر آستان رضا تدوین شده که مجموعه عکس‌هایی از بارگاه امام علی(ع)، کربلا و بارگاه امام رضا(ع) است.

به گزارش ایکنا، نمایشگاه مذکور پس از استان‌های البرز، قزوین، زنجان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و... این بار در گیلان و شهر رشت از 4 الی 9 مهر 94، صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 19:30 در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، محمد خوشرو تاکنون 11 نمایشگاه انفرادی و سه نمایشگاه گروهی دایر کرده است و تالیف چهار کتاب تخصصی در حوزه عکاسی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

طاهره رفعتی

captcha