کد خبر: 3377910
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

کتاب «بایسته‌های تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «بایسته‌های تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری» با تدوین احسان بابایی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کتاب «بایسته‌های تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری» با تدوین احسان بابایی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. در این اثر تلاش شده است تا دیدگاه‌های رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌‏الله خامنه‌ای ـ که خود از سرآمدان و الگوهای تبلیغ دینی در شکل و محتوا محسوب می‌شود ـ در زمینه بایسته‌های تبلیغ ارائه شود.

سرفصل‌های مهم توصیه‌های ایشان خطاب به مبلغان دینی عبارت است از؛ اهمیت و جایگاه تبلیغ، شرایط مبلغ مانند خودسازی و رشد اخلاقی و علمی، بایسته‌های تبلیغ، محیط‌های تبلیغی مختلف مانند مسجد، دانشگاه، امامت جمعه، محیط نظامی، محیط رسانه‌ای و مجالس عزای سیدالشهدا(ع)، مسئولیت مبلغان در خرافه‌زدایی و بدعت‏‌زدایی، صیانت از وحدت اسلامی و در نهایت بایسته‌های نحوه ارتباط با نظام اسلامی.

گردآورنده در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «منابر تبلیغی به همراه میراث مکتوب، سهم عمده در امتداد تاریخی فرهنگ اسلامی و شیعی و نقشی غیرقابل انکار در تعلیم و تربیت نسلها داشته است. با وجود تنوع و تعدد رسانه‌ها، منابر تبلیغی همچنان از جایگاهی بی‌بدیل برخوردار هستند. آموزش تعالیم دینی، موعظه و تذکر اخلاقی و تقویت احساسات و عواطف دینی مهمترین کارکردهای «منبر» به شمار می‌رود که به ویژه به دلیل برقراری ارتباط زنده و چهره به چهره مبلغ دینی با مخاطبان از جذابیت خاص برخوردار است.»

وی در ادامه می‌نویسد: «گسترش کمّی و کیفی وسایل ارتباطی هر چند نتوانسته از رونق منبر بکاهد، اما اهتمام به تقویت هر چه بیشتر آن را ضروری ساخته است. رسانه‌های دیداری و شنیداری و شبکه‌های اجتماعی همچنان‏که مجرایی برای انعکاس پیام‌های صحیح منبر هستند، خطاهای احتمالی را نیز در گستره‌ای پُرشمار از مخاطبان منعکس می‌کنند. به همین دلیل امروز بیش از گذشته به در نظر داشتن این نکته نیازمندیم که همچنان‏که روش و محتوای صحیح تبلیغ دین حیات‏بخش است، انحراف از آن نیز خسارت‏بار خواهد بود. جامعه امروز ما همچنان به منابر تبلیغ دین نیازمند است و چه بسا هنوز از همه ظرفیت‌های عرصه تبلیغ دینی بهره‌گیری نشده است.»

بنابر این گزارش این کتاب در هفت فصل تدوین شده است: «اهمیت و جایگاه تبلیغ»، «شرایط کلی مبلغ»، «بایسته های تبلیغ»، «محیط های تبلیغی»، «خرافه زدایی و بدعت‌ستیزی»، «وحدت اسلامی»، «تبلیغ و نظام اسلامی».

بنابر این گزارش، کتاب «بایسته‌های تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری» در 200 صفحه، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 7000 تومان عرضه شده است.

دفتر نشر معارف به زودی کتاب‌های «بایسته‌های فرهنگ عمومی»، «بایسته‌های اخلاق سیاسی» و «بایسته‌های خدمت‌رسانی» را از منظر رهبر معظم انقلاب منتشر می‌کند.

captcha