احیای نماز صبح در ۲۲ مسجد خراسان جنوبی
کد خبر: 3383543
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

احیای نماز صبح در ۲۲ مسجد خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح «سفیران صبح» در نیمه نخست سال در استان گفت: در پی اجرای این طرح در ۲۲ مسجد که قبلا نماز صبح برگزار نمی‌شده، فرضیه نماز صبح احیاء شده است.


حجت‌الاسلام حسین کمیلی، دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در شش ماهه اول امسال طرح «منهاج» به منظور اجرای نماز اول وقت در بازار اجرایی شد.



وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون نیز ادامه دارد، اظهار کرد: در طرح منهاج برای خراسان جنوبی هدف‌گذاری برای  نماز اول وقت در 8 بازار انجام شده است و نهایت تلاش ما در این است که هنگام اذان بازار به سمت تعطیلی کشیده شده و بازاریان چه در مسجد بازار و چه در مغازه خود نماز را اول وقت اقامه کنند.



دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: در همه بازارهای خراسان جنوبی مسجد وجود دارد، اما ممکن است به لحاظ کیفیت، کوچکی و بزرگی، نوسازی و یا قدیمی بودن بنای آن متفاوت است، اما باید به این نکته توجه داشت که کارهای فرهنگی زودبازده نیست و بنابراین هنوز نمی‌توان درباره تأثیر این طرح سخن گفت.



احیای نماز صبح در 13 مسجد دیگر خراسان جنوبی پیگیری می‌شود



کمیلی با اشاره به اجرای طرح «سفیران صبح» در نیمه نخست سال در خراسان جنوبی ادامه داد: در پی اجرای این طرح در 22 مسجد خراسان جنوبی که قبلاً نماز صبح برگزار نمی‌شده،  فرضیه نماز صبح هم اکنون احیاء شده است.



وی افزود: با توجه به اینکه سهمیه خراسات جنوبی برای اجرای این طرح 35 مسجد است، این طرح برای احیاء نماز صبح در 13 مسجد دیگر خراسان جنوبی در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت و از ائمه‌جماعت و خادمان مساجدی که در این امر همکاری لازم را داشته باشند، تجلیل می‌شود.



دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: یکی‌دیگر از برنامه‌هایی که در نیمه اول سال اجرای آن را آغاز کردیم، طرح «خانواده مطهر» به منظور آشنایی خانواده‌ها با شیوه‌های دعوت فرزندانشان به سمت نماز است.



کمیلی اظهار کرد: هدف‌گذاری این طرح اجرای 80 برنامه با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد است که تاکنون 30 برنامه اجرا شده است و امیدواریم در آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به چگونگی جذب فرزندان به سمت نماز مؤثر واقع شود.



اجرای طرح «قیام» به منظور اعزام روحانی به روستاهای محروم مرزی



وی بیان کرد: طرح «قیام» نیز در به منظور اعزام روحانی به روستاهای مرزی و محروم استان اجرا شده است که بر اساس آن در 70 روستای خراسان جنوبی 10 نوبت روحانی باید اعزام شود که تاکنون برای 18 روستا عملیاتی شده است.



دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز از اجرای طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران و بهیاران خبر داد و یادآور شد: این طرح در دو نوبت 4 ساعته به منظور آشنایی پرستاران و بهیاران با احکام نماز ویژه بیماران انجام می‌شود.

captcha