مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان؛ محیطی آماده برای خودسازی ‌
کد خبر: 3422885
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
حافظ کل نهج‌البلاغه اظهار کرد:

مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان؛ محیطی آماده برای خودسازی ‌

مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: قاسم خدایاری، حافظ کل نهج‌البلاغه اظهار کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، محیطی آماده برای خودسازی انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  قاسم خدایاری، حافظ کل نهج‌البلاغه از استان آذربایجان شرقی که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در سال تحفیظی 94 – 93 در اقدامی بی‌نظیر و با همتی عالی در مدت 110 روز کل نهج‌البلاغه را حفظ کرده است، گفت: مؤسسه امیرالمؤمنین‌((ع) کاشان، محیطی آماده برای تمرین خودسازی در یکسال است که اثرات آن تا سال‌ها ممکن است، باقی بماند.

وی که متولد سال 72 بوده و پیش از حضور در این مدارس، 15 جزء از قرآن را نیز از حفظ داشته است، درخصوص انگیزه‌اش از حضور در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان گفت: هرکس نیازمند این است که مبنای واحدی در زندگی داشته باشد تا در شرایط مختلف بهترین تصمیم را بگیرد لذا با همین هدف، نهج‌البلاغه را انتخاب کرده وعلاقه‌مند به حفظ و ثبت نام در این دوره شدم و از آنجا که خانواده با این کتاب شریف آشنا بودند، خوشحال شدند و مرا ترغیب به ثبت نام کردند.

این حافظ کل نهج‌البلاغه، حفظ، مرور و برگشت قوی و نظم را از الزامات یک دوره حفظی خوب دانست و افزود: از بین دروس جانبی این یکسال، کلاس اخلاق که مطالبش بیشتر قابل استفاده بود برای من مفیدتر بود.

خدایاری که تحصیلات حوزوی دارد با بیان اینکه مربی‌های دوره به‌ویژه مربی حفظ، تا حد زیادی انتظارات وی را به‌عنوان شاگرد فراهم کرده‌اند، گفت: تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی در این یکسال بسیار عالی بود.

وی که تربیت مربی حفظ، تجوید، مفاهیم و کلاس‌داری را گذرانده و رتبه سوم استانی در فعالیت‌های قرآنی را دارد با ابراز رضایت از برنامه‌های اردویی این یکسال گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله نهج‌البلاغه کاشان، محیطی 100 درصد آماده برای حفظ است.

این حافظ کل نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه معیارهای زندگی‌اش نسبت به قبل از حفظ تفاوت کرده است، گفت: مبانی من هم اکنون در انتخاب‌هایم، مبانی حدیثی است ولی قبلاً براساس عرف و پیش‌فرض‌های ذهنی بود.

‌خدایاری مهم‌ترین برنامه‌اش بعد از دوره حفظ یکساله را خدمت به نهج‌البلاغه علاوه بر دروس حوزوی دانست و افزود: مهم‌ترین دغدغه‌ام تحقق 10 میلیونی حافظان قرآن کریم وهم چنین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی به نقش خود به‌عنوان یک حافظ نهج‌البلاغه در خانواده، جمع دوستان و به تبع آن در جامعه اشاره کرد‌ و گفت: اگر در هر جلسه‌ای یک عبارت مختصر از نهج‌البلاغه خوانده شود، کم کم علاقه ایجاد می‌شود تا آشنایان و دوستان سراغ نهج‌البلاغه رفته و با آن انس بگیرند که انس مقدمه‌ای برای عمل است.

این حافظ کل نهج‌البلاغه با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص کتاب نهج‌البلاغه که می‌فرمایند: «امروز، بیش‌تر از همیشه ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است» گفت: برنامه‌های فرهنگی باید با قدرت مدیریتی بالا گسترش داده شود و سطح وسیعی را پوشش دهد.

‌خدایاری با بیان اینکه حفظ نهج‌البلاغه سخت و شیرین بود، در پایان گفت: با این فراز از نهج‌البلاغه انس بیشتری دارم که حضرت در حکمت 443 نهج‌البلاغه می‌فرمایند:«مالک وما مالک والله لو کان جبلا لکان فندا» به این معنا که «مالک و چه مالکی، به خدا قسم اگر کوه بود یگانه بود».

گفتنی‌ است؛ همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان در 9 خردادماه سال جاری‌، 18 جوان نمونه ایرانی از اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه کشور در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فارغ‌التحفیظ شدند.

captcha